SIFIR (Arşiv Ana sayfa) => Din Felsefesi

Konu: Allaha inanmayanın Namustan bahsetmesi abes olur

Sayfa: [ 1 ] 2

22.08.2004 13:12:11
DİNSİZİN NAMUSTAN BAHSETMESİ ABES OLUR
DİNSİZ AHLAK OLMAZ

Allaha inanmayan adam namustan bahsedemez
çünkü dinsizin nazarında namus
yaşadığı cemiyetin kendisine verdiği kıymetten ibarettir

onun için dinsizin namusu her an değişebilir

çünkü yaşadığı cemiyet bu gün buna kıymet verirse yarın vermez

o yüzden dindar olan Müslümanlar Allahın kıymet verdiğinden başka kıymetlere kıymet vermezler

Dinsizin Ahlakı olmaz

Evet dinsiz hakiki ahlakın olmayacağı davasını ispata gecelim

Ahlakın esas mevzuu nedir ? Vazifedir

Vazife neye derler ?

Yapılması vacibül icra olan şeye denir, biraz daha anlaşılır bir cümle ile
söyleyecek olursak

kalben, Manen, cemiyetten, örfen, vicdanen, insaniyetten
yapılması mecburi olan işin adına vazife denir.

O halde mukaddestir zira mukaddes olmazsa
ismen vazife denilse bile hakikatte vazife olmaz
mukaddes olan bir şeyin mukaddes bir esasa dayanması şarttır.

(Vazife büyük bir kelimedir Uşaklıkla karıştırılmamalıdır
Vazife ayrı Uşaklık ayrı)

Acaba Uluhiyet fikrinden daha mukaddes ne vardır Uluhiyet mefhumundan
gayrı herşey değişiyor bozuluyor.

Fikri Uluhiyetten ise ebediyet sedası çıkıyor. ikinci hayat var diyor

(((insanda yükü bir saadete kavuşayım diye çekiyor.))))

Allaha İnanmayan  bir adam Ahlakın esası olan vazifeyi yapabilir mi ?
yapabilirse yapmasında bir mana var mıdır ?
şuursuz anlayışız vicdansız bir varlığın neticesinden meydana gelen
bu arkadaş üç beş günlük hayatı için neye bir çok sıkıntılara katlansın kederle yaşasın? Neye fırsat eline geçtiği zaman nefsinin ihtirasını tatmin etmesin ?

Neye başkasının refah ve saadetini parçalamak için çalışmasın ?
Çünkü onun için gaye o refaha kavuşmaktır.


Sonra vazife fedakarlığı emreder icabında canınıda feda etmeyi emreder
yahu bu adam neye fedakarlık etsin kimin hesabına fedayı can etsin

Özet olarak Allahı tanımayan ahirete inanmayan bir kimsenin zarurete düştüğü vakit fenalık yapmamasında aç kaldığı vakit çalmamasında üç sebeb aranır

1 kanunun dehşetinden

2 dindar bir çevrenin havasını teneffüs ederek yaşayıp ağzıyla dinsizim dediği halde halen dindar oluşundan

3 beceriksiz pek akılsız ahmak budala oluşundan

Bazen fikri uluhiyeti kabul etmeyip ahlak fazilet gösteren, gösterilmek
istenirse de o ihlas ile meydana gelen bir fazilet olmayıp kendi davalarını isbata çalışmak için gözüken haller ve istisnalardır ki umumi kaide olamaz

Allah inanmayaraktan  ahlak meydana gelmez inançsızın vaz ettiği ahlak diğer inançsızın eli ile bozulur

Evet dinsizden hiçbir vakit kudsi bir vazife beklenemez

Zira Allaha İnanmayanın dinsizin  görüşünde İnsan hakkı, fazilet, mertlik, yiğitlik, cömertlik, şefkat, insaf gibi Toplanmış olan yüce kelimelerin hiçbir anlamı yoktur

Eğer hem bu kelimelerde bir mana görüyor ve hem de dinsizlik davasında bulunuyorsa o zavallı kendi vicdanını tahlilden aciz kalmış ve mevcud elindeki o yüce hislerini dindar bir toplumun din terbiyesinin başlangıcından kendi üzerine yapmış olduğu tesirin Yani hulasa vicdanına hakim olan din fikrine borçlu olduğunun farkına varamamıştır.


Başka bir taraftan bakalım

Şimdi Allah fikri aradan çıkarılırsa

Bütün bu vücutlar sistemi rekabet mücadele bir birini öldürme kanunları üzerine tesis edilmiştir.
İşte yalnız insan vahşete örnek olan bu kanunları, akıl ve vicdanıyla karşı koyarak tesirini  değiştirmeye başarılı olmuştur.

Şimdi soralım
Acaba insan bu kudreti nerden almıştır.
Tek bir kelime ile cevab vermek lazım gelirse Allah fikrinden
İşte Allah fikri aradan çıkarsa insan hayvan şubelerinden birine mensub bir hayvan kalır

Evet inançsız bir anarşiste binlerce adamı nasıl acımadan mahvettin  demek kadar manasız bir söz yoktur
Çünkü inançsız için merhamet sinir bozukluğu sinirin zayıf ve kuvvet meselesi olup ayrıca bir manası yoktur.

Yani azizim inançsızın ulvi zevklerden nasibi yoktur onun için hakiki saadeti de yoktur.
 

22.08.2004 13:20:36
Imam ne alaka yani...siz imamlar böyle yapinca cemaette batirir tabi...GENCLERI böylemi dine bagliyorsunuz?

22.08.2004 15:59:10

Tarihe tarafsız bakarsanız Dini medeniyetler görürüsünüz
Dinsiz  medeniyetlerden yok denecek kadar azdır
Nende Çünkü başlarına felaketler gelmiştir
Kuranı Kerim tarihe yol gösterir

dinsizliği neticesi Ahlaksızlıktır
Ahlaksızlığın neticesi yerle bir olmaktır

Evet dinsiz medeniyetlerin ya başlarına felaketler gelmiştir
Yada Dinsiz medeniyetlerin esas desturları talimleri his üzerine kurulduğundan
Kanunları tanzimde insanların hissinden yardım aldıkları cihetle ufak bir sosyal dalgalanma
İdari kuvvetlerini derhal inhilale uğratmış dağıtmıştır


Günümüzde ki Müslümanlar İslam dinin hakikatine Ruhiyatına girmeden metnini dahi anlamadan yürüyorlar

Günümüzde pek az bir sınıf İslam dininin hakikatini ruhiyatını giriyor ve
Hakiki Müslümanlığın ne olduğunu insanlığın bütün ihtiyaçlarına kafi olduğunu
Ve İslam insanlığın bütün saadetini kefil olduğunu anlaya biliyorlar

Çünkü malum ya İslam dini aşk dinidir
Ve islam kendisini kabule yatkın meyilli eğilimli kalb arar
Ancak ona hakikatleri verir
Günümüzdeki İslamın isminden başka bir şeysi olmayanların
Gönülleri başka şeylere yatkın meyilli eğilimli olduklarından
kimi paranın dervişi kimi karının dervişi
kimi rütbenin dervişi
kimi ithalat ihracatın dervişi
yani gönlünü nereye bağladıysan Oranın dervişisindir
şimdi bunlar hak ve hakikat tanımıyor bir defa Onu bilmiyor
Sonra İslamı yorumluyor

Bir sigaraya muhtaç bir nefese muhtaç orada iradesini kullanamıyor bir defa
ondan sonra gelmiş hacı hoca imam olmuş

sende dünyanın en teşkilatlı hastanesinden kapıcı olan fakat bir doktor elbisesi giymiş kendisini uluslar arası bir doktor gösteren  o kapıcıya bakıp İslam bumu diyorsun
kapılma Bil Bul Ol teşhisi Doğru yap kardeşim

bir gün kendini beğenmek kendini bir şey sanmak hissi ile  kabaran göğüsler
yerler kapatılır yerlere
Yer adamı yer

Kiminle azamet yarışına kalkılıyor
Semayı deler gibi bakan gözler bir gün söner
Yeri ezer gibi basan ayaklar külce haline gelir
Madamı ki kabrin kapısı kapatılamıyor
Ölüm öldürülemiyor
Beşerden acz giderilemiyor
O halde neye güveniliyor ?


Arkadaş ölümü öldüre biliyor musun
Kabrin kapısını kapaya biliyor musun
Beşerden aczi gidere biliyor musun
İnsanlara hayat verebiliyor musun

Varsa bunları çaresi söyle dinleyelim,
Yoksa SUS!
Mescidi Kebiri Kainatta Kuran Okunuyor
Onu dinleyelim
Hazreti Muhammedin sesini dinlemeli dinlemeli

Sen akıl hastası mısın ?
İnsana Hayat veren Bir müessesenin Aleyhinde bulunmak kadar divanelik var mıdır
Din sana Hayat veriyor

hem İnan İnan !
ölmü öldüremiyene
kabrin kapısını kapayamayına
beşerden aciz gideremeyene
İnkar pek Gülünç olur!!??

 

22.08.2004 22:17:10
dinsiz ahlak olmaz mı ??oha yane ohaaa !!!yahu iş ahlakı,toplumsal ahlak ,insanın içindeki vicdan vs vs ...dinsiz dogma olmaz,kural olmaz!yattın günah,burnunu karıştırdın günah,mtv izledin günah falan fıstık..insan mantıklıysa,vicdanının sesini dinliyosa o zaman ahlak dediğin o olguda yerleşmiştir zaten bünyesine,kaldı ki ahlak da göreceli bir kavram ,kültürlere göre değişir...bundan dolayı dinsiz ahlak olmak çok yanlıştır,bence en büyük ahlaksızlık zavallı kadınları bu havada peçe ve benzeri pardüsü falan içinde gezdirip bpişmelerini sağlamak iicene,yahu evde otursunlar denirsede bu yine ahlaksızlık bence,bunun dışında cihad adına yapılan katliamlar da ahlaksızlığın daniskası ..daha çok şey sayılabilir hacı hoca tayfasının yaptığı ahlaksızlara ,gayet dindardırlar ama adam gibi adam olmadıklarından ahlak dediğin olgu yoktur ,lütfen dogmaları yutarak değil kozmosun bilincinin bize bahşettiği beynimizi kullanarak konuşalım ve yazalım ..eyvallah ...

27.08.2004 12:18:46
Ilginc bir sacmalik

27.08.2004 13:30:33
N'Alaka Dedirten Yazi.

27.08.2004 14:57:57
I_M_A_N

Cok haklisin

27.08.2004 14:58:41
Fotura inanmiyorum dusunerek veya okuyarak cevapladigina  :angry:  

27.08.2004 15:18:12
Bende ayni derttem sikayetciyim.
Mesala adam uzun bir yazi yaziyor.
Ardindan biri "Guzel yaziymis gercekten"
Neye gore guzel,okudun mu?

Zebaniler.

27.08.2004 15:34:23
Tragedja> Ismimi okudun mu? Yanlis yazmissin Smiley

Tabiki hepsine katilmiyorum ama basligin altindaki kavrama katiliyorum.

"Dinsizin Ahlakı olmaz " cok iyi bir örnek bence.
Dinsiz olan nekadar namuslu olursa olsun calarda kandirir da.
Biliyorum cünkü kendimden biliyorum.

27.08.2004 15:38:56
O zaman bu sitede baya cok ahlaksiz var desene  Smiley  

27.08.2004 22:11:06
Ben eskiden daha inancliyken calistigim süpermarkette hic elimi harama sürmezdim. Simdi az inancliyken haram marak dinlemiyorum.
 

27.08.2004 22:13:29
foturo kardeşim kusura bakma ama o zaman sen iş ahlakı denilen olgu nedir bilmiyorsun ...

27.08.2004 22:15:20
ôyle bir sey yok

27.08.2004 22:17:42
din ahlakı diye birşey de yok o zaman ..milleti sömüren ,saman altında su yürüten binlerce dindar var ,hacı hoca tayfası !! :angry: temiz ve gerçek inanca saygım var ama o lavuklara yok ..iş ahlakı denilen kavram da var ama uygulayana ,din ahlakı ,iş ahlakından herşeyden öte kozmosun bilincinin bize vermiş olduğu vicdan denilen bir olgu var ,bundan haberin var mı kardeşim peki ?(bu arada iş ahlakı diye bir olguda yok değildir ya neyse .. Smiley )


Sayfa: [ 1 ] 2