SIFIR (Arşiv Ana sayfa) => Spor

Konu: futbol sever misiniz?

Sayfa: 1 2 3 [ 4 ] 5

cananca 28.11.2006 13:06:52
çarptırma konuyu yine....ben balık erkeklerinden bahsetmiyorum..başımdaki 1,5 yıllık balık erkeğinden bahsediyorum...

asaf 28.11.2006 13:15:11
ha ha haa dua et yengeç erkeği değilmiş, onlar daha sulu zırtlak oluyo tanıdığım kadarıyla, ya da yine dua et eşcinsel değğilsin çünkü balık kızları hiç çekilmez..
neyse ya konuya da bağlamak gerekirse -ki gerekir yoksa yazıları silerler falan mazallah :
futbolu sevip sevmediklerinin önemi yoktur, en beteri oğlak kızlarıdır Smiley

kiya 29.11.2006 03:17:59
ohho, burç mevzusuna gelmiş konu, ee, tabi ayaktakımına ayaktopunu konuşturacak olursan, sonu da böle olur. yarınki konumuz ise en çok hangi sevgilinizi unutamadınız? en sevdiğiniz renk nedir? ve elbette; dost dost diye nicesine sarıldınız mı? Tongue

son tango 29.11.2006 03:21:36
kiya,senin burcun ne? Tongue kişisel tahminime göre kovasınız gibi geliyo..yanlış anlamayın,tuttuğunuz takımdan diil  Wink yada terazi,aslan..

kiya 29.11.2006 03:23:41
benim doğum tarihim belli değil be tango'cuum, tahminlere göre kova olabilirim; terazi ya da aslan Tongue

kiya 02.12.2006 01:48:48
evet, demiştik ki, "artık soru entelektüellerin ilgisini çekecek kıvama gelmişti."

yani; futbol yalnızca futbol değilse başka ne idi?

sonuçta, insana ilişkin hiçbir şey asla yalnızca "o" değildir. örneğin, şiirde "saf şiir yoktur" denir. aynı nedenle, saf futbol da yoktur. bir yönüyle muhteşem bir endüstriyi, yani büyük bir üretim yapan fabrikayı, daha da ötesi, deli gibi para basan bir darphaneyi, diğer yanıyla insanın en naif eğlence ihtiyacını simgeliyor olabilir. bunun yanında insanın güç savaşımı da futbolun içindedir, erkek oyunu olarak meydanı boş bırakmamak da. egemenlerin, kütle ilgisini dağıtma aracı olarak da kullanıldığı görülür çoğu zaman.

daha bir sürü şey sayılabilir futbolun içinde. ne var ki, hiçbiri bizi istediğimiz yere götürmeyecektir. futbol, neden bu kadar sevilen bir oyundur? bu kadar çok şeyi bünyesine toplayabildiği için belki de. hiçbiri tek tek sayıldığında futbol sevgisini izah edemeyecek nedenlerin hepsini birden bünyesinde toplamayı başardığı için, bu kadar yaygın hale gelmiş / getirilmiştir.
entelektüel, bir kere futbolla ilgilendi mi, herkesi içine çeken o cenderenin de içine girmiştir. nitekim, son dönemlerde bir çok futbol kitabının yayınlanması, yalnızca futbol endüstrisinin getirdiği sonuçlardan değildir. tersine, daha çok olarak da, yazın endüstrisindekilerin, daha çok kazanma güdülerinden oluşmaktadır bu durum. nitekim, giderek daha fazla futbolla ilgili film de çekilmektedir.

böylelikle giderek bir futbol entelijansiyası doğmaktadır. ve bu süreç, futbola yeni bir anlam da katacaktır. yan sanayi olarak edebiyatı besleyen bir futbol!

eh, futbolun şimdiye kadar olmak isteyeceği son şey bu olmalıydı!..

aslında bu durum, daha çok da postmodern dönem görüntülerinden sayılabilir. çünkü postmodern dönemin en önemli belirleyeni, sanatsal ve düşünsel düzlemde bir demokratikleşmeyi beraberinde getirmesidir. böylelikle, herkes, yaratıcı etkinlikte bulunabilecek ve herkes, kendisine ait bir sanat yapıtı yaratabilecektir.

ancak bu son derece yanıltıcı demokratikleşme; herşeyin tekdüzeleşmesine yol açmaktadır. örneğin, üst düzeyde bir müzisyen ile müzik yapan herhangi bir kişi arasındaki çizgiyi o kadar inceltecektir ki bu süreç, giderek görünmez olması işten değildir çizginin. tıpkı farklılıkları yeniden tarif edip ortaya çıkarma iddiasının; bütün farklılıkları giderek yok edip sömürmesi gibi, aynı şey bütün yaşam alanlarına yönelik olarak genişletilmektedir. böylelikle üst düzeyde yapılan hiçbir etkinlik, eski saygınlığını görmemektedir. bu durum, düşünsel atmosferi de daha minimal alanlara kaydırmaktadır. ve futbol da bunlardan birisidir yalnızca.


02.12.2006 02:04:45
kiya sevmem de gitsin abi takma o kadar...

data_grrr 02.12.2006 02:10:20
Tarihte bir ülkenin vatandaşlarının izleyebildiği "spor" dallarından birisi de gladyatör dövüşleri olmalı. Roma'da özellikle aristokrat aileler de bu dövüşlerle doğrudan ilgiliydi. Senatodaki erkeklerin eşlerinin bu gladyatörlere aşık oldukları söylenir. Hatta bu gladyatörlerin edindiği şöhret bazen öyle noktalara varmış ki üst sınıftan insanlardan bazıları gladyatör olmak istemiş ve bu Tiberius döneminde yasaklanmış. Köle ticareti ve ekonomi ile olan diğer ilgileri de ilginç. Naifliği çıkartalım yerine vahşeti koyalım. Erkek gücünü olduğu gibi görüyoruz zaten. Kadınlarsa çok sınırlı olarak dövüşmüş aynı bugün futbolda olduğu gibi. Bir paralellik yok mudur sizce? Ya da bugün gladyatör dövüşleri yapılsa bir stadyum dolmaz mı acaba?
Neyse gerek burdan, gerek futboldan sanatla ilgilenen yüksek tabakanın bir şekilde ana olarak alt tabakanın geniş bir kısmını ilgilendiren eğlence uğraşlarına katılmak zorunda olduklarını görüyoruz sanırım.

kiya 02.12.2006 02:27:17
şimdi, biraz dağınık da olsa, entelektüel'in son dönem futbol ilgisini az çok açıkladık. geriye torq'un ana soruları kalıyor:

soru 1:

peki, nasıl oluyor da, başka bir sürü düşünsel etkinlik içine girebilecek ve kendisini başka bir sürü şekilde ifade edebilecek birileri, böylesine futbol sevgisi ile ve böylesine taraftar davranışı ile kendisini ifade etmeyi yeğliyor?

nasıl oluyor? çok basit. benim yıllardır bu soruya verdiğim yanıt şöyledir.

peki nasıl oluyor da bazı insanlar bir müzik türünün fan'ı olduğunda, o müzik türünün albümlerinin koleksiyonlarını yaptığında, o müzik türünün şarkıcılarının verdiği konserlere koşturduğunda herkes ona iyi ve güzel ve dahi saygıdeğer bir şey yapıyormuş gibi bakıyor?

peki nasıl oluyor da, bazı insanlar, "ay ben kitap okumadan duramam ayol" deyip, sahaf sahaf gezindiklerinde, her yeni kitabı okuyup sağda solda bu kitaptan dem vurduklarında, kitaplıklarının boyutu arkadaş çevrelerinde gıptaya neden olduğunda herkes ona iyi ve güzel ve dahi saygıdeğer bir şey yapıyormuş gibi bakıyor?

evet, futbol ilgisi, yukarıda zikrettiklerimizden farklı bir şey değildir. birçokları, onun kapitalizmin para basmak için yarattığı bir alan olduğunu söylerler.

bu kişiler yanıtlasınlar: müzik endüstrisinde futbolun kaç katı para döndüğünden haberleri var mıdır?

edebiyat, yalnızca bir sanatsal uğraş mıdır, yoksa bir endüstri mi?

futbol, halkı uyutmak için kullanılan bir afyondur, çok güzel de, sinemanın, edebiyatın, müziğin içinde bu değerde olanlar çok mu azdır?

bu nedenle, ilk tesbitimize geri dönelim: saf bir şey yoktur. insan etkinliklerinin hemen hepsi çok yönlüdür. müzikte insanları yönlendirmek için yapılan bir sürü şey varsa futbolda da vardır. ve müzikte insanı eğlendiren, neşelendiren, kederlendiren, hislendiren, düşündüren, yeni ufuklara götüren bir şeyler varsa, bu futbolda da vardır.

ve nasıl ki, bütün bunlar var diye müzikten uzak duramıyorsak, futboldan uzak durmamız için de hiçbir sebep yoktur!..

bu nedenle bizim futbol sevgimiz, çok sevip saydığımız eduardo galeano ile koşuttur. bu uruguaylı gazeteci-yazar, "latin amerika'nın kesik damarları" ile kıtanın güneyi üzerindeki bütün sömürü mekanizmalarını gözler önüne sermiştir. "aşkın ve savaşın gündüz ve geceleri" ise aynı bölgenin askeri diktatörlüklerini bütün yüzleriyle açığa çıkaran muhteşem bir şiirdir. ve "gölgede ve güneşte futbol" ile de futbolun güzellik ve çirkinliklerini bir arada muhteşem bir dil ile anlatmıştır. ve çok şükür ki bu eser, futbolla ilgili entelektüel ilginin dışında bir çalışmadır.

evet, her etkinliğin "gündüz ve gecesi" vardır, herşey "gölgede ve güneşte" farklı görünür.

bu nedenle kiya, çok sevdiği takımına ait tek bir flamayı bile asla almayacaktır. store'lara gidip üzerine bir forma geçirmeyecektir. futbola gölge düşüren herşeyden uzak durmaya özel gayret gösterecektir.

ama elinden geldiğince stada gidip, o güneşli atmosferi solumaya çalışacaktır...

( ama maalesef dünya üzerindeki güneşli alanlar, yalnız futbolda değil, insanın her etkinliğinde giderek azalmaktadır. )

kiya 02.12.2006 02:41:13
soru 2: tango'nun dediği gibi kadınların futbolu sevmeyen erkeklerden uzak mı durması gerekir?

içini ferah tut torq Smiley tango'nun genellemesi biraz yanlı olmuş. evet, futbol bir heyecandır, bütün bu etkinlik insanın belli oranda adrenalin salgılamasına yol açar ve evet, tango'nun iddia ettiği gibi bu adrenalin, o kişinin daha "ateşli" olmasını sağlayabilir.

ama kişinin bu adrenalini başka hiçbir heyecanda bulamayacağını iddia etmek anlamsız olacaktır. önemli olan tutkudur ki, bugünkü futbol taraftarlarının çoğu da pek tutkulu görünmemektedir. onlar için önemli olan kazanmaktır. bu durum daha çok, aidiyet üzerinden güç kurgusunu sağlamlaştırmaktadır, ateşli bir tutkuyu değil!..

benim kadınlara naçizane tavsiyem şudur: futbol seven erkeklerden uzak durmayın, bilakis bir erkeğin futbol sevgisi son derece normaldir. ancak, arkadaşıyla takımdaşlık üzerine tartışırken sesini yükselten, bir yerde maç izlerken rakip taraftarla ağız dalaşına giren, bununla da yetinmeyip onlara saldırmak için fırsat kollayan, onların üzerine yürüyen birilerinden mutlaka uzak durun!

"ateşli bir tartışma"da size fiziksel ve ruhsal olarak saldırmaları hiç de şaşırtıcı olmayacaktır!..

( heh heh, biraz güzin abla tarzında oldu bu sefer ama fena da olmadı sanki Smiley )

kiya 02.12.2006 03:53:33
evet, futbol yazımızı bitirdik, cansıkıntısı teorimize dönebileceğiz sonunda...

sayın torq, umarım bir nebze de olsa sorularınıza yanıt verebilmişimdir.

yalnız tango'nun belirlemesine de bir ek yapmak istiyorum. entelektüel düzlemde insanlar, genel olarak herşeyi "modern" tavırlar içinde ve "doğru" olarak yaşamaya özen gösterir. halbuki yaşam çoğu zaman çok daha karmaşık ve çok daha ilkeldir. ve kimi zaman bir kadın, "modern" bir tavır yerine, "ilkel" bir aşkı tercih edebilir.

bu durum ise başka bir tartışmanın konusu olacaktır. yalnızca şu söylenmeli ki; bertrand cantat, kız arkadaşını öldürdüğünde, bu durum entelektüeller açısından açıklanması pek müşkül bir durumdu. yine de sevgilisinin "kendisini öldürecek kadar seven" bu erkeğin kollarında mutlu ölmediğini iddia edebilecek tek bir kanıt bile yok elimizde!..

torq 05.12.2006 23:28:22
Tango aslında alegorik bir yaklaşımla entelektüellerin sıkıntılarını dile getirmeye çalıştım ama futbolla ilgilenenler ilgilenmeyenleri de bir anlamda dışlıyorlar. Dışlananlar da dışlandıklarını bildikleri için yabancılaştıklarını düşünüyorlar. Bir çeşit kısır döngü.
Benim asıl söylemek istediğim, futbolun erdemleri ve yüceliği üzerine methiyeler düzmekle meşgul olan arkadaşa. Elinden gelse futbolun dünyanın en önemli uğraşısı olduğunu, ilgilenmeyenlere acıyarak baktığını söyleyecek.Smiley
Bu konunun analizini yapmaya çalıştığımda karşıma şöyle bir tablo çıktı;
İnsan kendisini geliştirip başka bir şeye dönüştükçe  hayatla ne kadar ciddi bir ilişki kurduğu noktasında durup hangi yoldan gideceğini düşünüyor. Eğer ciddiyetin kendi kişiliği içinde erimesini istiyorsa ilgi alanı bu ciddiyet içinde kalıyor, başka bir alanda varolmayı seçiyorsa daha hafif bir konumda kalıyor. Böylece bir yazarlık önerisinde bulunulduğunda bir ciddi köşe yazarı olmak yerine spor yazarlığı seçilmesi söz konusu olabiliyor.
Spor kişiliğin öne çıkmasında birinci derecede önemli bir ölçüttür aslında. Ne kadar kas gücü ne kadar düşünce gücüne dayandığınızı, kendinizi ne kadar geliştirdiğinizi hangi sporla ilgilendiğinizle belirlenebilir. Örneğin az düşünen çok kas çalıştıran biriyseniz, boks, karate, güreş, halter, güreş gibi sporlardan birini seçebilirsiniz. Ancak ikinci derecede düşünme gerektiren bir yapıya sahipseniz, yani hem bireysel hem de bütünsel bir spor yapabilecek niteliğiniz varsa, sırasıyla futbol, voleybol, basketbol, handbol gibi sporlarla ilgilenebilirsiniz. Daha rafine olayım, aristokrat takılayım diye düşünüyorsanız binicilik, eskrim, rally gibi sporlara yönelmeniz gerekecek, kaslarımı hiç oynatmadan spor yapıp düşüncelerimi çarpıştırayım derseniz tek seçeneğiniz satranç olacaktır.

eskiz88 17.05.2007 22:48:47
lisedeyken yan sınıfla kavga edip disipline gittiğimizi biliyom, Prekazi'ye biri yanlış bişey demişlerdi de. Smiley

haha laugh

İşte bu yüzden futboldan soğuyorum, futbol güzel bir şeydir ama bu kadar ilginin olması beni futboldan soğutuyor sanırım, o yüzden çok sevmiyorum ben de futbolu... Oynaması eğlencelidir ama Smiley

blackcat 13.03.2008 00:21:21
çok . çok . çok .

küçükken oynardım,ahh bizim zamanımızda akşamları mahallenin çocukları çıkardı dışarı,maçlar yapılırdı,saklambaçlar oynanırdı,sokak lambaları kırılırdı neler neler .

zamane çocuğu öyle mi ?


hepsi pc başında oturuyor sabahtan akşama dek,teknoloji çocuklukları bile yaşatmıyor artık =(

özledim de futbol maçı yapmayı,çocukluğumu özledim .



son tango 13.03.2008 00:29:35
taparım ..futbol,sadece futbol değildir cünkü ..


Sayfa: 1 2 3 [ 4 ] 5