SIFIR (Arşiv Ana sayfa) => Atatürkçülük

Konu: kemalizm ırkçı mıdır?

Sayfa: [ 1 ] 2 3 4 5 6 7

31.07.2005 18:18:56
çıkışı itibariyle?

yani öncelikle atatürk söylemleriyle?

deniz 31.07.2005 18:26:46
çok büyük oranda.

31.07.2005 18:30:19
ben Atatürk'ün söylemlerinde ırkçılığın ı'sını göremiyorum. tam tersine dil, din, ırk ayrımcılığına karşı sözleri var. nasıl olup da Atatürk'ün söylemlerinde ırkçılık görüyosun anlayabilmiş değilim  2funny 2funny

31.07.2005 18:39:48
türk üst kimliği ziya gökalp'ın türkçülüğü baz alınarak oluşturulmaya çaılşıldığına göre;

ziya gökalp ırkçı mıdır?

31.07.2005 18:45:10
"ne mutlu türküm diyene" m. kemal
daha başka örnek gerekir mi?

31.07.2005 19:00:40
gerekir aslında.
çünkü bu kemalistlerin şu anda, "atatürk bu sözü türk ırkını kastederek diil
türk gibi hisseden yani t.c vatandaşı, türkiyeli olanları kastederek söylemiştir" türünden bir söylemleri var.

ama ırkçılığın boyutlarının, sümerler bi yana kızılderililer için bile "kökleri orta asya türkleridir"
demeye vardığının kaç kişi farkında? özellikle kemalist olanlardan?

31.07.2005 19:04:18
kemalistler ırkçı mıdır..

kanunlaşmış bazı maddeler yok mu.

eleştirilebilir bir düşünceyi savunmadıklarını zaten iddia etmiyrolar mı.

ardına bir milliyeti eklemeden  önce de bazı sorunlar var zaten.

31.07.2005 19:09:55
evet, tabi ki başka bir sürü sorun var.

ama hep dile getirdikleri gibi bu devletin temelleri kemalist değerlerle atılmışsa,
40 dan fazla etnik kökenin bulunduğu bu ülkede kemalizmin ırkçı olması başka anlamlar da taşır.

31.07.2005 19:12:22
ırkçılığı bile tartışabiliyorsun

oysa kanunen alınmış bir eleştiri hakkın var.

bundan kötü ne olabilir.

çünkü bu düşüncenin  ırkçılığını da sorgulayamıyorsun.

ya da ırkçılıkla ilgili içeriği farketmen illegal bir duruma açık ya da kapalı dönüşüyor.


31.07.2005 19:18:23
tam olarak anlayamadım.

kanunen alınmış eleştiri hakkı?

ben daha çok düşünce ya da ideoloji bazında kemalizmi tartışıyorum,
yürürlükta olanı ya da pratikteki kemalizmi diil. çünkü onun içinde demokrat partiden
başlayarak bambaşka ideoloji kalıntıları daha doğrusu çıkar kavgaları var.

bu yüzden atatürk söylemleri diye yazmıştım konunun başında.

31.07.2005 19:20:55
ideolojik kemalizmin en önemli özelliklerinden biri doğruluk sabitine sahip olmasıdır zaten.

bu da ırkçılığın belli başlı özelliklerinden biridir.

tek doğru ve tartışmasız doğru.tabu..dogma.

31.07.2005 19:27:11
evet, bu ırkçılığın belli başlı özelliklerinden biridir

ama sadece ırkçılığın özelliği diildir.
düşünce ve inanç tarihinde her yerde dogmalarla karşılaşırız.

ama benim merak ettiğim kemalist olduğunu idda edenler y6a da kemalzim ırkçı diildir diyenler
kemalizmin bu dogmatik kuramlarından ne kadar haberdar (ırkla ilgili olanlardan)

çünkü olmamaları kemalist dogmanların da biçim değiştirdiğini kanıtlar. bu biçim değiştirme de
zamana, çağa uyum'dan çok başa türlü çıkar gruplarının etkileriyle olmuştur.

31.07.2005 19:31:40
"ne mutlu türküm diyene" m. kemal
daha başka örnek gerekir mi?

bu mu sana göre ırkçılık. o zaman yuh derim başka birşey demem  2funny 2funny

başka örnek varsa göster. yoksa bu tip saçma örneklerle bir yere varamazsın.

31.07.2005 19:42:28
Alıntı
bu mu sana göre ırkçılık. o zaman yuh derim başka birşey demem 2funny 2funny

başka örnek varsa göster. yoksa bu tip saçma örneklerle bir yere varamazsın.

evet haklısın bu lafların ırkçılıkla hiç ilgisi yok yanlış yazmışım. bu lafları orta anadoluda penguen yetiştrirmekle ilgili söylemişti, m. kemal. başka örneğim yok.

31.07.2005 19:55:48
sen ırkçı söylem duymamışsın heralde. muahahahaaaa 2funny 2funny

adama bak "ne mutlu türküm diyene" ırkçı bir söylemdir diyo. zuahahahahaaa 2funny 2funny 2funny


Sayfa: [ 1 ] 2 3 4 5 6 7