SIFIR (Arşiv Ana sayfa) => Zeka Soruları

Konu: 2+2=5

Sayfa: 1 2 3 [ 4 ] 5

YÜRÜYENADAM 28.06.2007 10:45:33
GED!

“Ben burada istatistik biliminden değil saf matematikten bahsediyorum, bunu anlamak çok da zor olmasa gerek, matematik biliminde 2 daima 2'ye eşittir ve bu değişmez.”

“Matematik formel bir bilim dalıdır.”

BU KADAR ÇELİŞKİ ANCA OLUR VALLAHİ.

SONUNDA MATEMATİĞİN BENİM DEDİĞİM GİBİ POZİTİF BİR BİLİM DALI OLMADIĞINI ZOR DA OLSA KABUL ETTİRDİM.

İŞTE DEDİĞİM GİBİ "ÖNYARGILI" OLMAMAK GEREKMİŞ DEĞİL Mİ?

KİŞİSEL KAVGANA ÇEKEMEZSİN BENİ ARKADAŞIM.

SÖZLERİNDE TEK BİR BİLİMSEL İFADE YOK.

O YÜZDEN YORUMLARIN SADECE SENİ İLGİLENDİRİR BENİ DEĞİL.

28.06.2007 10:48:24
GED!

“Ben burada istatistik biliminden değil saf matematikten bahsediyorum, bunu anlamak çok da zor olmasa gerek, matematik biliminde 2 daima 2'ye eşittir ve bu değişmez.”

“Matematik formel bir bilim dalıdır.”

BU KADAR ÇELİŞKİ ANCA OLUR VALLAHİ.

SONUNDA MATEMATİĞİN BENİM DEDİĞİM GİBİ POZİTİF BİR BİLİM DALI OLMADIĞINI ZOR DA OLSA KABUL ETTİRDİM.

İŞTE DEDİĞİM GİBİ "ÖNYARGILI" OLMAMAK GEREKMİŞ DEĞİL Mİ?

KİŞİSEL KAVGANA ÇEKEMEZSİN BENİ ARKADAŞIM.

SÖZLERİNDE TEK BİR BİLİMSEL İFADE YOK.

O YÜZDEN YORUMLARIN SADECE SENİ İLGİLENDİRİR BENİ DEĞİL.

Git okuduğunu anlamayı öğren öyle gel karşıma!

Sanki başında ben matematiğin pozitif bir bilim olduğunu söylemişim gibi, bu sitenin üyelerinde böyle bir hastalık var kendi düşüncelerini karşılarındaki söylemiş gibi göstermek...

Valla nedense yine burada söyleyecek sözü bitenler daima "sen bilimsel konuşmuyorsun" diye bağırıp çağırmaya başlıyor.

Neyse, sen istedin diye gerçekler değişecek değil, matematik bir bilim dalıdır ve 2=2.

Bu kadar, haydi şimdi kendi kendine konuş dur.

YÜRÜYENADAM 28.06.2007 10:56:30
ARKADAŞIM SATAŞMAYI BIRAK TA TEK BİR CÜMLE KUR "BİLİMSELLİK" TAŞIYAN.

MERAK ETME SEN BÖYLE KİŞİSEL SALDRIMAYA DEVAM ETTİĞİN SÜRECE OYUNUNA GELMEM.

DAHA ÖNCEDE AYNISINI YAPTIN SEN.

BİLİMSEL OLARAK MATEMATİKTEN ANLAYAN VARSA GELSİN,TARTIŞALIM.

28.06.2007 11:01:06
ARKADAŞIM SATAŞMAYI BIRAK TA TEK BİR CÜMLE KUR "BİLİMSELLİK" TAŞIYAN.

MERAK ETME SEN BÖYLE KİŞİSEL SALDRIMAYA DEVAM ETTİĞİN SÜRECE OYUNUNA GELMEM.

DAHA ÖNCEDE AYNISINI YAPTIN SEN.

BİLİMSEL OLARAK MATEMATİKTEN ANLAYAN VARSA GELSİN,TARTIŞALIM.
Bırak şu kahve ağızlarını nereden arkadaşın oluyorum senin?

Git istediğin yerden araştır bul matematiğin formel bir bilim olduğunu ondan sonra gel bana sen bilimden anlamıyorsun de...

Bilimsel şey vardı da sen herhalde göremedin veya görmek istemedin:

f(x) = 2
f(y) = 2

Çiz bunların grafiğini demiştim ama sen kendi haksızlığını örtbas etmek için üste çıkmaya o kadar çabaladın ki es geçtin bunları...

Hadi canım hadi....

YÜRÜYENADAM 28.06.2007 11:04:13


GED!
ÖNCE MATEMATİK BİLİMDİR DEDİN.
BENİM YANITIMDAN SONRA;FORMEL BİR BİLİMDİR DEDİN.

ÖZÜR DİLEYECEĞİNE HALA KABA OLMAYA DEVAM EDİYORSUN.

YUKARIDA SEN ŞİMDİ MATEMATİK Mİ UYGULAMAYA KALKTIĞINI SANIYORSUN.
BUNUN YANITINI 1 SAYFA GERİ DE VERDİM.
TEKRAR YAZMAMA GEREK YOK AMA SENİN ANLAYIŞINA BÜYÜK BİR "MANTIKSAL" GEREKLİLİK VAR.

28.06.2007 11:10:02


GED!
ÖNCE MATEMATİK BİLİMDİR DEDİN.
BENİM YANITIMDAN SONRA;FORMEL BİR BİLİMDİR DEDİN.

ÖZÜR DİLEYECEĞİNE HALA KABA OLMAYA DEVAM EDİYORSUN.

YUKARIDA SEN ŞİMDİ MATEMATİK Mİ UYGULAMAYA KALKTIĞINI SANIYORSUN.
BUNUN YANITINI 1 SAYFA GERİ DE VERDİM.
TEKRAR YAZMAMA GEREK YOK AMA SENİN ANLAYIŞINA BÜYÜK BİR "MANTIKSAL" GEREKLİLİK VAR.
İkinci ifademde formel bilim şeklinde belirttim çünkü gelip de "hayır formeldir" diye birinin itiraz edeceğini, tartışmayı laf cambazlığı düzleminde devam ettireceğini tahmin ettim.

Nitekim yanılmamışım, sen aynen bu şekilde devam ettin. Benim nazarımda önemli olan matematiğin bir bilim dalı olması son tahlilde, senin uydurduğun gibi sadece bir disiplin olmaması, ben orada bunu vurgulamaya çalıştım ama sen kendi hatana bakmak yerine "bak kendinle çelişiyorsun" demeye başladın.

Art niyetlisin yürüyen adam, bir de gelmiş üzerine özür bekliyorsun benden, "matematik bir bilim değildir" şeklindeki ifadenin ardında yatan bilgisizliği saklayabilmek için benim üzerime yüklenmeye çalışıyorsun ama güneş balçıkla sıvanmaz.

Evet, "matematik bir bilim değildir" şeklindeki ifadeyi SEN kullandın ve bunun doğru olmadığı ortaya çıktığında konuyu dağıtmaya çalışıyorsun, ahlak anlayışın da bu kadarmış demek...

Robot gibi aynı sözleri tekrarlayacağına, kendi hatanı örtmek için başkalarını haksız yere suçlayacağına önce kendi söylediklerinin arkasında dur.

Yoksa ben her türlü veririm sana yanıtını ama sen anlayabilir misin anlatacaklarımı onu bilemem.

Nedir bu haksız olsan da son sözü söyleme merakı çok merak ediyorum, haksızsan haksızsın, dürüstçe bunu kabul etmek senin ne değerini alçaltır ne de sana duyacağım saygıyı ama anlamıyorum nedir bu hırs ne bu inat illa benim dediğim doğru diye...

Ruler of the Ruins 28.06.2007 11:39:17
Selamlar,
Tüm tartışmayı okudum ve "matematik bir bilim değildir", "hayır, formel bir bilimdir" tartışmanızı anlamsız buldum
Bu olsa olsa kavram kargaşası. Ben matematikten çok anlamam o yüzden bilimsel bir açıklamayla gelemeyeceğim, yanlış anladığım birşey varsa düzeltin.

Sadece "2nin matematiksel olarak 2ye hiç bir zaman eşit olmadığı" konusunu anlayamadım, felsefi açıdan yada dünyayı yorumlayışımız açısından buna katılıyorum ama matematiksel açıdan bu ne ifade eder ?

Eğer 2 hiç bir zaman 2 ye eşit degilse, 2+2=5 yada herhangi bir sayıdır demekte doğrudur, peki bunu matematiksel olarak ispatlayabilir misin yürüyenadam?

Sonuçta 2, 2 taneyi anlatmak için değilmidir ve tane dediğimiz şey aslında hep 1 değil midir?

28.06.2007 11:42:37
İşte mesele şu ki bazıları inatla tartışmanın boyutlarını değiştirmeye çalışıyor: Bilgisizliğin belirtileridir bunlar.

O kadar gak guk laf edildi ama bir tane bile yeterli kanıt yok matematiksel olarak 2'nin 2'ye eşit olmadığına dair...

YÜRÜYENADAM 28.06.2007 11:52:35
eŞİt olan ne var ki
2+2=5
neden olmasın ki

2+2=4 eşitliği
hangi eşitsizliğe çözüm oldu sanki
eŞitsizliklerin eşitliği gerçekliği
Toplumda hegün yaşadığımız
bİr karmaşanın kendisi değil mi?...

İŞTE BİZİM GÜNLÜK HAYATIMIZDAKİ SANALLIK VE GERÇEKLİK ÜZERİNE YAPILMIŞ MÜKEMMEL BİR YORUM.

BU DÜŞÜNCE O KADAR KIYMETLİ Kİ BAZILARININ ALMASI GEREKEN DERSLER OLABİLİR.

NE KADAR KISA NE KADAR ÖZ.

ÇOOOOOOK TEŞEKKÜR EDERİM SEVGİLİ GÜNEŞİNKIZI.

Ruler of the Ruins 28.06.2007 11:54:39
"Sadece "2nin matematiksel olarak 2ye hiç bir zaman eşit olmadığı" konusunu anlayamadım, felsefi açıdan yada dünyayı yorumlayışımız açısından buna katılıyorum ama matematiksel açıdan bu ne ifade eder ?"

"Eğer 2 hiç bir zaman 2 ye eşit degilse, 2+2=5 yada herhangi bir sayıdır demekte doğrudur, peki bunu matematiksel olarak ispatlayabilir misin yürüyenadam?"


YÜRÜYENADAM 28.06.2007 12:08:46



"Sadece "2nin matematiksel olarak 2ye hiç bir zaman eşit olmadığı" konusunu anlayamadım, felsefi açıdan yada dünyayı yorumlayışımız açısından buna katılıyorum ama matematiksel açıdan bu ne ifade eder ?"

"Eğer 2 hiç bir zaman 2 ye eşit degilse, 2+2=5 yada herhangi bir sayıdır demekte doğrudur, peki bunu matematiksel olarak ispatlayabilir misin yürüyenadam?"



SEVGİLİ ORESTES!
YAZILARIMI DİKKATLİCE OKUDUYSAN BEN ASLA MATEMATİKSEL OLARAK 2 2 YE EŞİT DEĞİL DEMEDİM.
İSTEYEN GERİYE GİDİP,KONTROL ETSİN.
BEN MATEMATİKSEL OLARAK BİR "BELİRSİZLİK" ORTAYA ÇIKIYOR DEDİM.

AMA SEN DE ŞURADA HAKLISIN.
KAVRAMLARI YANLIŞ DEĞERLENDİRMEKTEN KAYNAKLANAN YANLIŞ,HATTA BİLGİSİZCE SUÇLAMALAR OLUYOR.

"Eğer 2 hiç bir zaman 2 ye eşit degilse, 2+2=5 yada herhangi bir sayıdır demekte doğrudur,

İŞTE HAKLI OLDUĞUN BİR NOKTA DA BU.
EŞİTLİK İFADESİ HER ZAMAN BENZERİNİ İFADE ETMİYOR.
YANE SONSUZDA HERHANGİ BİR SAYI DA OLABİLİR.

BUNU MATEMATİKSEL OLARAK ELBETTEKİ İSPATI MÜMKÜNDÜR.
ZATEN MÜMKÜN OLMASA "MUTLAK DEĞER VE EŞİTSİZLİK" KONULARI OLMAZDI.
BİR DEĞER AYNI ZAMANDA EŞİT OLABİLİYOR.AYNI ZAMANDA DA BÜYÜK EŞİT VE KÜÇÜK EŞİT.
BENİM DEMEK İSTEDİĞİM BUDUR.
SORUNA GELİNCE:
ORAN KONUSUNU HATIRLA,
İFADE/İLK DEĞER-İFADENİN KENDİSİ BU DURUM BİR TANIMSIZLIK BELİRTİYOR.
2/0-2
YANE SONSUZ.YANE TANIMSIZ.

28.06.2007 12:15:20
Haaa ne güzel şimdi sonsuzla tanımsızı aynı şey yaptın... Bravo!

Yahu yürüyen adam, madem matematiksel olarak 2=2 ifadesini kabul edecektin, neden benimle itiştin o kadar? Bak yine geldin sözüme... Smiley

rojin8 28.06.2007 15:08:42
çok salakça şeyle yazıyorsun. sağdan soldan devşirdiklerini arka arkaya sıralamayı boş ver de sen ne düşünüyorsun daha doğrusu 'düşünüyor musun' onu yaz

28.06.2007 18:40:21
Pardon?

eczacı 14.04.2008 17:16:11
eee 2 + 2 ne zaman 5 edecek  laugh 
8 sayfada da 2+2=5 i kanıtlayan bişi görmededim. atmasyon kanıtlardan başka:P yani hala 2+2=4 ediyo merak etme deniz.. en azından tamsayılarda.


Sayfa: 1 2 3 [ 4 ] 5