SIFIR (Arşiv Ana sayfa) => İslamiyet

Konu: Kuran neden Arapça yazıldı?

Sayfa: [ 1 ] 2

conan 16.08.2008 12:11:03
Kur’an’ın kendisinde bu hususta bakın açık seçik ayetler var:

*** Kur’an Arapça indirilmiştir ( 12/2, 13/7 ve 9 ayette )

*** Arapça haricinde bir dile KurAn gelseydi Araplar: ‘’ Arap’a yabancı bir söz mü geliyor delerdi ‘’ ( 41/44, 42/7, 26/198-199, )

*** Her elçi kendi kavminin diliyle gönderilir ki halk onu anlayabilsin ( 14/4 )

Öncelikli amacı insanlar tarafından anlaşılmak olan bir Kitap’ı, Arap yazısını öğrenmek ve anlamadan sadece ibadet kastıyla okuma konusundaki ısrarları ve yoğun çabaları anlamak mümkün değildir.

nisan 16.08.2008 12:14:47
Yok yahu nerden cikardin bunu?

Kuran evrensel degil midir islamiyete gore? Niye ogreneyim ki Arapca kendi dilim dururken? Ceviri denen birsey var.

flzf 16.08.2008 12:20:24
Her elçi kendi kavminin diliyle gönderilir ki halk onu anlayabilsin ( 14/4 )

şimdi bu bir ayetmi o zaman kuranın yalan olduğunu bir kez daha ispat etmiş oluyoruz herkes madem tanrının kulu tanrı bi elçi gönderdiğinde tüm insanlığa göndermeli kavim ayrımı yapmamalı oysa burda dandik insan araplara bir elçi gönderilmiş demekki dandik bir elçi ben bunu beğenmedim başka bi tane göndersin. ama o da türk olsun bu sefer canım

conan 16.08.2008 12:25:03
ayetler seçmeçe değil lütfen
4 - Biz, her peygamberi, ancak bulunduğu kavminin diliyle gönderdik ki, onlara apaçık anlatsın. Bu itibarla Allah dilediğini sapıklıkta bırakır, dilediğini de hidayete erdirir. O her şeye galibdir, hükmünde hikmet sahibidir.


flzf 16.08.2008 12:28:29
*** Kur’an Arapça indirilmiştir ( 12/2, 13/7 ve 9 ayette )

*** Arapça haricinde bir dile KurAn gelseydi Araplar: ‘’ Arap’a yabancı bir söz mü geliyor delerdi ‘’ ( 41/44, 42/7, 26/198-199, )

*** Her elçi kendi kavminin diliyle gönderilir ki halk onu anlayabilsin ( 14/4 )


al 3 ü aynı anda daha saçma duruyo zaten laugh
Bu itibarla Allah dilediğini sapıklıkta bırakır, dilediğini de hidayete erdirir. O her şeye galibdir, hükmünde hikmet sahibidir.

o insanları sapıklıkta bırakıyosa sapığın ta kendisidir başkalarını yargılamaya hakkı yoktur

 mesela şimdi ben bi zenci tutuyorum diyorumki şurdaki 6 yaşındaki kız çocuğuna tecavüz ederek öldür ve bunu ben izliyim zevk alıyım yapmassan ben seni öldürürüm şimdi burda zencimi suçlu benmi zencimi sapık benmi tabiki allah

conan 21.08.2008 10:37:07
Yok yahu nerden cikardin bunu?

Kuran evrensel degil midir islamiyete gore? Niye ogreneyim ki Arapca kendi dilim dururken? Ceviri denen birsey var.

Namaz kılarkende Dualarıdamı Türkçe okuyorsun.

SevdalımHayat 21.08.2008 10:39:41
Neden okuyamasın ?

Arapcasını anlamını bılmeden okumak mı daha yararlıdır yoksa anlamını bılerek hıssederek okumak mı ? Bazısı olur dılı donmez . Yanlıs soyler kelımelerı arapca . Ama bence oturup onu kendı dılıne cevırıp okumakta  ugras ıster . Ugras verdıgın sey degerlıdır senın ıcın .

conan 21.08.2008 10:55:33
Flz Kavmin nedemek biliyormusun yada Kavim eğer bilmiyorsan lütfen eleştirirken biraz dikkatli olalalım.
Sevdalım Arapça çokmu zor. Sorunun cevapı niye Türkçe değil. Çünkü çeviride anlam bozulabilir. Mesala Kuranın Türkçe meali. Meal: Her yönüyle aynen aktarılması mümkün olmayan bir sözün başka bir dile yaklaşık olarak çevirisidir. Özellikle Kur’an tercümeleri için kullanılmaktadır.
flz Allah isteseydi seni robot gibi yapardı. Yani Dünyada herkes namaz kılar ve Allah için ölürlerdi. Ama Allah sana akıl bahşetmiş. Doğru yolu bulman içinde Peygamberler yollamış.

nisan 22.08.2008 04:53:18
Yok yahu nerden cikardin bunu?

Kuran evrensel degil midir islamiyete gore? Niye ogreneyim ki Arapca kendi dilim dururken? Ceviri denen birsey var.

Namaz kılarkende Dualarıdamı Türkçe okuyorsun.

Ne farkeder? Bir duanin veya Kuran ayetinin ne anlama geldigini ogrenmek icin arapca gerekli degil ki...

Ceviride anlam bozuluyorsa, onu Allah dusunmeliydi ben degil.. Son kitap olusu ve evrensel mevzuusundan dolayi...

conan 22.08.2008 09:14:42
Süyle o zaman namaz Kılarken Sübhanenin ve Fatihanın Türkçesini Önlemli oşan onları körürüne değil anlayarak okumak.

nisan 23.08.2008 04:40:51
Insan kendi dilinde okudugunda, zaten okudugunun ne anlama geldigini anlar. Anladiktan sonra, nedir namazi kilmayi imkansiz kilan?

Sekil icin Allah'i kandirmaya gerek var mi?

SevdalımHayat 23.08.2008 07:40:03
Süyle o zaman namaz Kılarken Sübhanenin ve Fatihanın Türkçesini Önlemli oşan onları körürüne değil anlayarak okumak.

Evet bak bızde demısız ki ;

Arkadas bız arapca bılmıyoruz ... Bız Turkce anlayarak bılerek okuyoruz . Amac eger sekılcılık ıse arapcasını dılımın dondugu kadar ezberler su gıbı okurum . Ama sekılcılık ıle anca gosterıs yaparsın . Senın de dedıgın gıbı onemlı olan ne dedıgını bılmek conan .

Cevırı de aksaklıklar olabılır demıssın ... Haklısın . Belkı de ılerıde dıllerın degısıp kutsal kıtapların o dıllere mealınde aksaklık olacagı hesaba katılmamıstır dıcem . Komık olacak . Smiley

---

SÜBHANEKE'NİN okunusu : Sübhânekellâhümme ve bi hamdik ve tebârakesmük ve teâlâ ceddük (ve celle senâük) ve lâ ilâhe ğayrük.

SÜBHANEKE'NİN anlamı : Allah'ım Sen eksik sıfatlardan pak ve uzaksın. Seni daima böyle tenzih eder ve överim. Senin adın mübarektir. Varlığın her şeyden üstündür. Senden başka tanrı yoktur.


Bu dua gayet acık net . Ben buna ınanarak okudugum surece varsın bır ıkı kelıme teklesın . Allah'ın buyurdugu şeyin mealının içinde kotuluk olmaz Smiley

conan 23.08.2008 11:11:19
  Sevdalı, Duaların, zikirlerin Türkçe yapılmasında bir sakınca yok. Aynı şekilde, Yüce Allah'ın ne dediğini anlamak ve hayatına tatbik etmek amacıyla, Kuranı Kerim'in mealini okumak da bir ibadettir. Ancak Kur'an meali ile namaz kılınması uygun değildir. Kuran'da, (namazda) Kuran'dan kolayınıza geleni okuyun! (Müzzemmil 73/20) buyurulmaktadır. Hz. Peygamber de, "Sizden biriniz namaz kılmaya kalktığında, Allah'ın kendisine emrettiği gibi abdest alsın. Sonra tekbir getirsin; Kur'an'dan bildiği bir şey varsa okusun. Eğer Kuran'dan bir ezberi yoksa, Allah'a hamdetsin ve O'nu yüceltsin." demiştir. Bu nedenle Kuran'ın orijinalinden okunması gerekir. Zira Kuran mealleri Kuran'ın kendisi değildir. Meallerdeki farklılıklar da bunu göstermektedir.

nisan 23.08.2008 19:34:15
O zaman surdan bu sonuca ulasabiliriz conan..Tum mealler gercek disidir?

rahatsiz799 23.08.2008 21:58:35
arapça inmedi Kur'an ki zaten gökten zembille inmedi yani kitap haline sonradan getirildi Peygamber Efendimizden bile sonra Hz. Ebubekir döneminde. arapça falan inmedi, yazıya arapça geçti. Neden mi araplara indi neden Türklere inmedi çünkü biz hiçbir zaman bir elçiye ihtiyaç duyacak kadar sapkın bir Millet olmadık. arapça dayatması yobazların işi. Anlamak istiyorsan sana Allah'ın emir ve yasaklarını, kulaktan dolma bilgilere boyun eğeceğine bir oku bakalım kendi dilinde ne demiş.


Sayfa: [ 1 ] 2