SIFIR (Arşiv Ana sayfa) => İç Politika

Konu: Fethullah Gülen AKP'den desteğini çekiyor mu?

Sayfa: [ 1 ] 2

fikir 17.07.2008 09:28:45
Gülen cemaati ülkenin, siyasetin süreklendiği kaos ortamında faturayı AKP’ye çıkarmış"


Hafta başında çok önemli iki röportaj yayınlandı..

Fethullah Gülen cemaatinin yol haritasına yönelik önemli ipuçları veriyordu..

Türkiye gözaltı depremiyle sarsılınca dikkatler bir anda Ergenekon çetesine çevrildi..

Darbe hazırlığı iddiası ön plana çıktı..

İster istemez biz de bu konuya daldık..

Ama Fethullah Gülen’e yakınlığı ile bilinen bu iki yazarın söylediklerini ıskalamamak lazım..

Siyasetin nasıl şekilleneceği konusunda kafa yoranlar için önemli işaretler taşıyor..

Zaman Gazetesi Yazarı Ali Bulaç’tan başlayalım..

“Hocaefendi’yle (Fethullah Gülen) ilgili alınan bu karar (beraat) yargıya olan güveni çok daha artırmıştır. (...) Anayasa Mahkemesi AK Parti’nin kapatılması yönünde bir karar verirse genel olarak yargıya yönelik eleştirilerde bir azalma olur mu? Tabii olabilir. (...) Yargıya olan tepkiler az olur.”
*
Bu sözlerden şu sonuç çıkıyor..

AKP kapatılırsa Gülen cemaati desteğini çekecek, gerekirse yollarını ayıracak..

Veya sessiz kalacak, tarafsız bir tutum alacak..

Yargı kararına tepki göstermeyecekler.. Eğer AKP’liler partimiz kapatılıyor diye büyük bir mücadele başlatırsa, özellikle yargıyı hedef alırlarsa, yanlarında Fethullah Gülen cemaatinden kimseyi bulamayacaklar..

Çünkü Gülen cemaati kapatma davası sürecini yargı darbesi diye yorumlamıyor..

Benim anladığım bu..

Neden mi?

Ali Bulaç’ın bu sözleri ile yine Zaman Gazetesi yazarı Hüseyin Gülerce’nin açıklamalarını yan yana koyduğumuzda büyük manzara ortaya çıkıyor..

Gülerce, içinde bulunduğumuz süreçten AKP’yi sorumlu tutuyor..

AKP’ye sütten çıkmış ak kaşık gibi bakmıyor..

Tam tersine, suçluyor..

Diyor ki;

“Kamuda çalışanlar türban takmasın dersem kendimle çelişmiş olurum, ancak karşı taraf buna tepki gösteriyorsa ısrar etmenin de anlamı yok. Ülke yönetmek toplumsal mutabakatın aranmasıyla kolaylaşan bir şeydir. Mutabakat olmadan yine yönetirsiniz, ama kaş yararsınız, göz çıkartırsınız.”

Bunları Fethullah Gülen’e çok yakın bir ismin söylemesi ilginç değil mi?

Şu sözlerin altını çizelim..

Türban konusunda ısrar etmenin anlamı yoktu..

Mutabakat olmadan yönetirseniz kaş yararsınız, göz çıkartırsınız..

AKP’nin yaptığı aynen bu.. Kaş yardı, göz çıkardı..

Gülerce, AKP’nin yaptığı hataları da tek tek sıralamış..

Mesela; “imam hatip ve türban konusunda bir hassasiyet olduğuna göre dönüp dolaşıp bu mevzuları gündeme sokmamalıydı.

Yeni anayasa yapılırken daha kucaklayıcı olunmalıydı.

Alevilerin cemevleriyle ilgili taleplerine müspet yanıt verilmeliydi.

Başbakan 22 Temmuz akşamı laik kesime yönelik balkondan yaptığı konuşmanın gerisini getirmeliydi” diyor..
*
Gördüğünüz gibi Gülen cemaati ülkenin, siyasetin süreklendiği kaos ortamında faturayı AKP’ye çıkarmış..

AKP’yi hatalı buluyor.. İpleri gerdiğini düşünüyor..

Bu iki demeç de..

AKP ile Fethullah Gülen cemaatinin yol ayrımına geldiğine işaret etmiyor mu?

Demek ki Fethullah Gülen de AKP’nin ülkeyi iyi yönetmediğini, hata üstüne hata yaptığını düşünüyor..

Vatan / Mehmet Tezkan



Bu yazıyı okuyunca şöyle düşündüm. Sonuçta Fethullah Gülen'in enformasyon olanağı hem ülke içinden hem ikamet ettiği ülkeden olmak üzere çok fazla. Acaba hükümetin gittikçe batağa girdiğini gördüler ve harcıyorlar mı?

Belki sevinmek lazım böyle bir şey varsa bu oyun bitiyor diye. Ama daha çok üzülmek lazım, daha büyük oyunların içinie sokulmaya çalışılacağız belki de.

Sonuç olarak olan biten hiç bir şey net değil, bulanık. Hiç bir olayı sağlıklı değerlendirmek mümkün değil. Her olay arkasından gelecek başka bir hamleyle tersine dönebilir veya daha büyük çözümsüzlükleri getirebilir.

Mayapan 17.07.2008 09:34:40
Gülencilerin ne dediği o kadar önemli değil, neler dedirtilecek daha acaba?

Nereden, nerelerden dedirtiliyor?

RDX 17.07.2008 18:20:00
fasafiso,  dışardaki adamın laf salatası yorumları  bunlar  fikir Smiley
fetocan bu adamı kandille arasa bulamazdıda, göketen değil, ab sernayasi yani galadyosunun desteğiyle gökten indi rte efenim...hele kapitalizim demokrasiye ihtiyaç duymasın, önbündeki tüm engelleri bir bir aşar!
ee ülkeye yarıyorda, o zaman durmak yok yola devam Smiley

fikir 17.07.2008 18:30:25
Haklı olabilirsin Ahmed. Ama dediğim ibi sağlıklı yorum yapmak gerçekten zor. Satrançta oynayacağın taşı belirledikten sonra, alırsın ve koyarsın. Fakat öyle bir durum ki, taşı oynamak için yerinden aldıktan sonra bile farklı kombinizasyonlar gelişebiliyor. Ve oyun bambaşka bir seyir izleyebiliyor.

Sadece bir veri olsun diye bu yazıyı paylaşmak istedim. Smiley

nisan 27.07.2008 22:32:13
Gulen cemaatinin Akp'ye fatura kesmesi aslinda gayet dogal degil mi?

-Gulen yillarin icinde, yeni dunyadan isinli kilicini kullanip, cemaat destegi vererek Akp'yi on plana surmedi mi?

-Yasa, yurutme, yargi ordu vs. varolan kurumlarin icine sistemli bir bicimde ideolojik amacli sizma tamamlanip gerceklesmedi mi?

-Akp son round'da bir boy gosterisi yapayim deyip, Ergenekon masalini gundeme tasimadi mi dibine inemeyecegini ve sonuclandiramayacagini bildigi halde? Eline yuzune bulastirmadi mi? Ergenekon ulke tarihinde yeni bir olusum mudur? Gecmiste de farkli isim ve olusumlarla hep vardi zaten..

-E simdi hal boyle iken ve Hoca yeni dunyadan gorevini tamamlayip sepet havasi almisken faturanin Akp'ye kesilmesi kadar dogal ne olabilir?

Hoca yillarin icinde siyasilerle veya askeri olusumla gercekte hicbir zaman iliskilerini bozmamistir. Ergenekonun bir sekilde ucu, dini kesimle kesisecektir. Ergenekonun hasbel kader cozulmesi demek , aradaki cikar iliskelerinden dolayi  cemaati hedef yapacagindan,  uzerine ulkedeki kaos'u da eklersek Hoca efendinin boylesi bir kiyafeti ustlenmek yerine, zaten kaykilmis olan Akp'ye bir tekme daha savurmayi tercih etmesi kadar dogal ne olabilir?

Deger mi yillarin icinde Turk-Islam sentezi fikrini yayarken destek gordugu yahudi lobisini veya baska lobileri  Akp yuzunden kaybetmeye? Bir baska isimle bir baska Akp yaratacak maddi manevi guce sahipken? Deger mi Buyukanit'tan sonra, ayni makami alacak olan  oldukca sert bir askeri karsisina almak?

Haber bana hic sasirtici gelmedi. Hoca'yi cinim kadar sevmem, nefret ederim ama zekasini bazen takdir etmek gerekiyor.

RDX 27.07.2008 23:00:58
hocaefendiye olan düşmanlığı, mantık çerçevesinde kabul etmek gerçekten imkansız!

baodilino81 28.07.2008 00:01:26
bence hocaefendiye olan düşmanlığı anlamak gayet kolay.
elinde büyük ekonjomik bir güç bulunduran, ve destek alan bir kişinin gösterdiği ilkesiz politikalar ister istemes bireylerde şüphe uyandırr.
ikincisi bu kadar insanı peşinde koşturan bir kişi nasıl olurda ahlaki ve felsefi bir şeyler insana sonmas sadece benim peşimden mi gelin diyor bu adam

nisan 28.07.2008 00:55:18
Yalniz o kadar insani pesinde kosturan her insan ahlak ve felsefeye sahip olacaktir diye bir zorunluluk yoktur. Bkz.politikacilar, Ahu Tugba vs..

RDX 28.07.2008 20:53:23
bence hocaefendiye olan düşmanlığı anlamak gayet kolay.
elinde büyük ekonjomik bir güç bulunduran, ve destek alan bir kişinin gösterdiği ilkesiz politikalar ister istemes bireylerde şüphe uyandırr.
ikincisi bu kadar insanı peşinde koşturan bir kişi nasıl olurda ahlaki ve felsefi bir şeyler insana sonmas sadece benim peşimden mi gelin diyor bu adam

haklısın, hocaefendinin peşiden gidenlerin mutlaka aldığı bir şeyler var. ben verdiklerine bakıyorum ama, aldıkları kendilerinin olsun!

rapsodi 28.07.2008 22:36:49
it iti ısırmaz diye kaba bir deyim vardır. akp ile olan ittifaklarının tepki almalarından korktukları için rol yapıyor olabilirler.

RDX 28.07.2008 23:11:23
it iti ısırmaz diye kaba bir deyim vardır.

Bu deyim saçma bir deyim bence!  ne demek it iti ısırmaz laugh itin iti ısırdığını ben ispatlayabilirim size. Tongue




rapsodi 28.07.2008 23:14:48
sevinirim ısırmak fiilin gerçeklemesi ile deyimide araya sokuşturusan daha çok sevinirim Smiley hem böyle anlamak istediğin dünyada anlatmak istediklerinede bir katsı olur.

RDX 28.07.2008 23:31:49
deyimin saçmalığını yardımınla ıspatladım zaten. Smiley

rapsodi 28.07.2008 23:35:40
Bu arada dövüş köpekleri dışında köpekler birbirini ısırmazlar, sadece dişlerler bu aralarındaki bir güç gösterisi gibi düşünülüyor, Pitbull sitelerinde bu konu hakkında onlarca rivayet var dilersen araştırabilirsin bu akedemik tezin için Smiley

RDX 28.07.2008 23:42:38
ben köpeklerin biri birini ısırmaları yüzünden öldüklerine çok kez tanık oldum. mesela sana ilginç bir ısırma öyküsü anlatayım; dişi bir köpeğimiz vardı, yavruları olunca, diğer kafesteki yavru köpeklere hiç bir neden yok gibi görünürken saldırdı ve kendi yavrusu olmayan yavru köpeğin ölümüne neden oldu. nedeni ise, yavrularının olması, ısırdığı yavru köpeğin, yavrularına rakip olarak algılaması ve kendi yavrularını korumaya yönelikti hareketi.. mesela ısırarark ölüme neden olan köpek, kendi yavruları olmasaydı asla o küçüğü ısırmazdı. tabi farklı farklı bi sürü neden var böyle. Smiley


Sayfa: [ 1 ] 2