SIFIR (Arşiv Ana sayfa) => Eğitim

Konu: Eğitim İngilizce olsunmu?

Sayfa: 1 [ 2 ] 3

gostragon 26.05.2008 12:22:33
üniversiteye giren biri yabancı dili ana dili gibi öğrenmek isterse beyni buna karşı koymayacaktır. tabi ki de temelden eğitim daha sağlam olur ama bu bir engel teşkil etmez öğrenmeye. 7-8 dil bilenler hepsini ilkokuldan öğrenmiyorlar değil mi??
Birde İngilizce-Almanca-Fransızca vb bir birleriyle aşağı yukarı aynıdır. İngilizceyi ana dili gibi konuşan diğr dilleri cabuk öğrenir. Mesala Good morning-gutan morgan-

moon 26.05.2008 12:52:02
Devlet okulları ingilizce eğitimde sıfır. Ama özel okullar ayrı. Herkezinde özel okula gidecek parası yok değilmi.

ya gastragon egitim dilinden bahsediyordun aynen eczacinin dedigi gibi simdi imkanlara döndü.
Biz birsey demyoruz tabiiki özel okullarda daha etkili ögretiliyor ama devlet okullarinda sifir demende yani ingilizce öğretmenlerine ayip ediyorsun. benim bir çok ingilizce ögretmeni olacak arkadasim var inaniyorum ki verecekleri egitimle gerçekten iyi ingilizce ögretecekler. bundan hiç süphem yok.

gostragon 26.05.2008 13:00:27
moon insallah ben eğitimin ingilizce olmasına kızmıyorum öğreticeklerse adam akıllı öğretsinler. Okuularda ana dilin ingilizce olmasına kızıyorum

-459.4 26.05.2008 13:01:28
"seçmeli kürtçe" gibi bi ders konsun.
Fizik kimya biyoloji gibi bazı dersler kürtçe verilsin.
zaten İngilizce ile yabancılaşıyoruz, biraz da kürtleşelim. Tongue

moon 26.05.2008 13:07:57
sende haklisin eksi herseyimiz tam ya bir o eksigimiz kalmişti.

-459.4 26.05.2008 13:09:36
İngilizce yabancı dil, kürtçe yerli dil...
Değil mi?

moon 26.05.2008 13:11:31
Türkiye de ana dili kürtçe olanlar ingilizce olanlardan fazla onu biliyorum bak.

gostragon 26.05.2008 13:13:34
Kürtlerle Türkler aynı soydan geliyor.

deliçocuk 26.05.2008 13:23:17
o zaman türklerde kürtçe konussun... kürtlerin türkçe konuştukları gibi...

birbirmize (kendimize)gülelim

gostragon 26.05.2008 13:30:43
neden olmasın bunda gülenecek ne var anlamadım.

deliçocuk 26.05.2008 13:36:55
 

ewet aslında olursa çok iii olur... ben başka bir mantıkla düşünüp belkide açıklayıcı yazmadım... ama gırtlak yapılarının farklılıklarından dolayı türklerin kürtçeyi nasıl konuşabileceklerini tahmin ediyorum... tabikide bunu çok ii konuşabileceklerde çıkacaktır... emek , zamanla we tabii istemle...

(yıllarca yeşilçamda kürtlerin türkçe konuşmalarına gülünmedimi...)

ulgnil 26.05.2008 13:40:58
-ingilizce de belli kurallra göre yeni terim türetme yeteneği hemen hemen yok gibidir.

-türkçe ise binlerce yıldır matemetiksel yapısın,sözcük türetme yetenek ve kurallarını aynen korumuştur.

-1953 te türk milli eğitimine ingiliz ve amerikan gizli teşkilatlarının el atması ve türk okullarında eğitim dilinin ingilizce yapılması,yani birçok derslerin türk hoca tarafından türk öğrencisine ingilizce olarak anlatılmasının zorunlu kılınması hainliği ve garabeti meydana gelmiştir..bu en büyük  en sinsi ve en tehlikeli sömürgeleştirme ouyunu hala da birçok okulda son sürat devam etmektedir.

-newyork times gazetesi araştırma makalesine göre amerikan liselerini bitiren gençlerin % 60 ı dosdoğru okuma yazma bilmemektedir.
-TV lerde izlenen ameriken okullarında ki ağdaş eğitim sahnelerinin birçoğu fasa fisodur.

-1868 den itibaren bütün eğitim japonca olarak büyük bir hassasiyetle tutuldu.bilim ve teknik terimleri bile hep japonca dan türetildi.bugün japonca da atom molekül elektrik gibi terimler hep japonca dır

-atatürk bilim dilinin türkçe,tüm derslerinin her düzey okulda türkçe olmasına büyük özen gösremiş,o kadar ki1943 de oturupbir geometri kitabı yazmış,bugün kullandığımız üçgen gibi terimleri kendi tüetmiştir.-bu arada ilk denizaltı isimlerimiz olan saldıray ve yıldıray da ata nın kendi türettiği isimlerdendir.-yabancı dili misyoner okullarına özenilmesin diye de türk eğitim derneğini,onun özel okulu olan ted yenişehir liseini kutmuştu.bu okulda yabancı dil öğretilmesine önem veriliyor ,ama bu her akllı ülkede olduğu gibi takviyeli yabancı dil derslerinde yapılıyordu.bütün fen,edebiyat,felsefevb.dersler tam türkçe idi.işte bu gaye ile kurulan böyle başarılı bir okula ingiliz -amerikan çengeli 1953 te atılıp dersler ingilizce ye çevrildi.okula ankara koleji denildi.o zaman adek yurtta böyle bir misyoner tipi türk kulu yoktu.kolej misyoner okulu demekti.sonra açılan bu ingiliz deliğinden kova gibi su girdi.anadolu liseleri vb.aldı yürüdü.millete yabancı dil öğretmenin yolu buymuş gibi yutturuldu.geleceğimizin teminatı türkçe kalemizde bu gediği açmayı başaran oxford lu mr.brovning e de 20 yıl sonra ingiltere kraliçesi madalya verdi.törene katılanlar sanırım ufak bir okulda ingilizce dersi veren bir garip öğretmene koskoca ingiltere kraliçesi niye madalya verirdiye sormadılar.

ardından odtü geldi ve diğerleri ve diğerleri
 

oktay sinanoğlu nun bye bye türkç adlı kitabından bir kaç satır

gostragon 26.05.2008 13:48:34


ewet aslında olursa çok iii olur... ben başka bir mantıkla düşünüp belkide açıklayıcı yazmadım... ama gırtlak yapılarının farklılıklarından dolayı türklerin kürtçeyi nasıl konuşabileceklerini tahmin ediyorum... tabikide bunu çok ii konuşabileceklerde çıkacaktır... emek , zamanla we tabii istemle...

(yıllarca yeşilçamda kürtlerin türkçe konuşmalarına gülünmedimi...)
O gülenler kendilerine baksın acaba Türkçeyi ne kadar biliyorlar.

rahatsiz799 26.05.2008 19:05:21
asırlık dilin suyu mu çıktı veya ingilizceyle bir bağımız mı var sormak için sorulmuş bence gerekçesi ney ingilizce olmasının

Sapiens 26.05.2008 19:21:28
azerilierin türkçe sinede gülünüyro lazlarınkinede ama ne olursa olsun ayıp


Sayfa: 1 [ 2 ] 3