SIFIR (Arşiv Ana sayfa) => Sinema

Konu: türk filmerinde nie amaç yok

Sayfa: [ 1 ]

27.01.2005 17:09:08
türkler nie güsel film çekemiyorlar.. ve bu çekememelerini pornoyla kadınla kızla kapatmaya çalışıyorlar çekilen filmlerin amacı hasılat elde etmek başka hiç bir amacı yok çok saf film çekiyorlar..

28.01.2005 17:03:16
türkler güzel film çekerler efendim
şu an ameraikan sinemasına en muhalif 2 ülke sineması var. iran ve türkiye.. avrupa falan da değil.
o yüzden şu kökten aman efenim kötü film çekiyoruz lakırdılarını bırakın

28.01.2005 17:11:52
bencede türkler iyi film çekerler. en azından hala popüler kültürün istilasında yerle bir olmayan yerlerimiz vardır herhalde. Ayrıca türk filmleri pornografiye başvurmuyor. açıklarını bu şekilde kapatmıyor. bizim sinemamızda böyle sahneler pek az.  

28.01.2005 17:21:56
çiğdeme katılıyorum. çıplaklığa ve popülarizme başvuran sinema derseniz amerikan sinemasına bakın. türk siineması dünya sineması arasında en özel yere sahip ülke sinemalarındandır.  

sessizlik senfonisi 28.01.2005 17:25:36
Türkler iyi film yapıyor ama Türkiyeden iyi film çıkmıyor.
Türklerin ödül aldıkları filmlerde genelde yurtdışında yaşayan yönetmenlerin yurtdışında çektirdikleri filmler.
Şu an çekilen filmlere bakıyorum (Gora.. Hababam sınıfı..)
Sanki avrupayı 50 yıl geriden takip ediyoruz..
 

28.01.2005 18:08:27
ben bu tarz filmlerden bahsetmiyorum
bakın  karpuz kabuğundan gemiler yapmakı izleyin. işte türk sineması onlar, ya da tabutta rövoşata, büyük adam küçük aşk vs vs

28.01.2005 18:08:28
Benim fikrim türk sinemasında henüz bir sinema endüstrisi oluşmadığından ( ki bu sinemanın sanatsal yönüne ne kadar gereklidir ) henüz amaçlı bir film yapalım aşamasına geldiğine inanmıyorum.  Yani biz hem özenecez niye hollywood gibi bir teknolojiye film çekme kapasitesine sahip değiliz die sonra da ondan çok amaçlı olmasını bekleyeceğiz . Bence bu haksızlık . Seçim yapalım . Ticari filmler çekilir ve bu sinema endustrisinin lokomoifidir. Para kazanmazsan yenisi gelmez.
Amaçlı bir filmden kastın bazılarının koyduğu tabirle " sanat sineması " ise bu başka bir yoldur kanımca. Yani bizde bir sinema filmi çeken "ticari" bir kafayla populariteye oynarsa bu filmin amacını tabiki tartışırlar.
Bence bu kadar karamsar olmaya hayıflanmaya gerek yok . İyi ve " amaçlı " filmler her zaman var bizde.
Küçük bir bütçeyle çekilen " Uzak " filmi şimdi Nuri Bilge Ceylan' a milyonlarca dolar kazandırıyor. Hem aldığı ödüllerden hem de diğer ülkelere satışından. . ( Ama bu gişe hasılatı deil tabiki )  

sessizlik senfonisi 28.01.2005 19:25:24
Dediğin gibi işin ticari yönü sinemayı olumsuz etkiliyor. Mesela bir truva filmi satış rekorları kırdı ama bunun sanatsal hiçbir katkısı olmadı. İnsanlar sadece filmin hareketliliğine (ekşın) bakıyorlar. Zaman ekşın zamanı ve bizim türkler Emelin bahsettiği içerik olarak anlamlı filmler çıkarıyorlar. Bunlar da gençlerin ilgisini çekmiyor ve doğal olarak Türk filmlerini izlenmeden Türk sinemasına karşı gençlerde bir ön yargı oluşuyor.
Aslında Türk sineması kaliteli filmler çıkarıyor. Bizler sadece bu filmlerimiz avrupada ödül aldığı zaman ilgi gösteriyoruz.
 

28.01.2005 20:22:32
evet haklısın ama ben bu örneği sanatsal açıdan doyurucu olan bi film de para kazanabilir ( amaç buysa ) demek istemiştim . Bu arada dünyanın her yerinde içeriği dolu filmler milyonlarca seyirci çekmez. Bu sinemanın iki yönüdür. Populer mi ? Değil mi ? Bunun tartışmasını yapmak yersiz. Bizim amacımız esteik zevki artmış bireyler yetiştirmek olmalı bence. Ama onların milyonları bulmayacağının da hepimiz farkındayız.  

nicom 28.01.2005 23:56:47
Bence sadece gundemdeki filmler baz alınarak kotu film yapılıyor kanısına kapılmak olağan.Ama aslında yurt icinde ve yurt disinda odulleri toplayan filmler onlar degil..Bence Turkler içeriği es geçmiyorlar.Bunun nedeni gercekten iyi ve anlamli bir film yapmakta olabilir yada son teknolojiyle donatılmıs bir film cekmek icin gerekli sektorun-butcenin ortada olmamasıdır..Var mı, varsada ben bilmiyorum. -_-  

29.01.2005 23:04:36
şu an hasbelkader çekilmiş türk filmleri var.bir ülkenin sineması olması için önce bu işe para yatıran yapımcıların olması gerekir_gerçi son zamanlarda bazı tv dizileri çeken şirketler bu işi yapmaya başladı_bu olmayınca kendi senaryosunu yazıp ona buna sponsor olması için giden 3_5 kişi inanılmaz çabalarla bu işi yapmaya kalkıyorlar.bu yüzden şu an için türk sineması vardır demek pek doğru gözükmüyor gözüme.ama gelecek için umudum var.çünkü halkımız türk filmlerini seviyor.gelmiş geçmiş en büyük gişelerin türk filmlerinden çıkması bunun kanıtı zaten

30.01.2005 18:10:46
Ya ben yine söylüyorum... türkler çekemiyorr çekse bile türkler gitmiyor...tabi bide şu açıdan bakmak lazım sinema seyircisi ne alemde.. o daha kötü.... nese bence çeklilen filmelrin amacı televizyona çıkan herkesin veya az çok ünü olan birinin kaymağını alıp gitme... bu iktisatta vardır işletmede sonucuda tabi kısa dönemli başarı dır  makro anlamda hiç bir faydası yoktur...
     aaa bide başka bi güzelliği var çekilen türk filmlerinin hep farklı farklı insanlar.. görüyoruz..zati daha çok böyle filmler bize sanıyorum aptallığımızı unutmamız için çekilmiş filmler nese..  


Sayfa: [ 1 ]