SIFIR (Arşiv Ana sayfa) => Sosyoloji

Konu: her başarısız kadının önünde bir erkek vardır.

Sayfa: [ 1 ] 2 3

delikız 16.09.2007 17:35:10
yaşam okadar tutsaklıkla dolu ki.belki bunların hepsi benim yada bizim hayatımızda yok.bir kısmı sadece etkileyebiliyor.ama bilirim daha başka yerde daha başka insanlar tarafından mahkum edilen birçok kadın vardır.sermayeyi elinde bulunduran erkeklerin dayattığı ucuz iş gücü,kör gözlerinde ki cinsel objelik...bunlardan sadece ikisi..
hangi kadın kendini yaratma yolunda topluma hakim olan ataerkil düzen içerisinde yanlış anlaşılmadan iftiralara maruz kalmadan bir yerlere gelebiliyor ki?

her başarısız kadının önünde aptal bir erkek vardır.

CEMREM 16.09.2007 17:44:38
aman canım estafurullah Tongue

her başarılı erkeğin arkasındada (yanında) azimli bir kadın vardır Smiley örnek alsınlar örnek Tongue

delikız 16.09.2007 17:55:24
bence de ornek alsınlar da alan alıo zaten kı kendılerını de daha ozgur hıssedıolar emınım kı...

nisan 22.09.2007 06:08:53
Her basarisiz erkegin onunde de bir kadin olabiliyor ama ne yazik ki..

karaprens 22.09.2007 06:52:19
başarılı bir erkegin, kadın, neden arkasında duruyor neden yanında durmuyor diye hiç düşündünmü?

çünkü kadın onu arkasından vurmuştur...!
onun arkasındada kadın var...!
başarılı erkek derken: sırtından darbeyi almasına ragmen ilerleyen
başarısız erkek derken: vurulup oldugu yerde kalan ..............
...........Smiley

deliçocuk 22.09.2007 18:58:07
bir erkek olarak yazmak biraz zor bu sayfaya....
ama sunu bilmek gerekiyor bence... tabiki erkekler bunu bilmeli ....ve sonra kadınlar...
katılıyorum deli kıza...ama sunuda unutmamak gerekior... kadının toplum içerisindeki özgürlüğü erkeğinde yaşam ve düşünce alanlarını genişletecektir.. yani erkekte kadınla birlikte özgürlesecektir... çünkü muhattap alınan bir kişinin köleliğinin olduğu yerde digeer bireyin özgürlüğünden bahsedilemez....
kadını özgürlüğü erkeğin özgürlüğüdür....

asya 22.09.2007 19:02:18
istisnaları olmakla birlikte, insanın başarısı da başarısızlığı da kendisinindir bence.

hatayı önce kendimizde arasak, başkalarını suçlamasak başarı için ilk adımı atmış olmaz mıyız?

ibar 22.09.2007 19:12:27
 2funny Ahahaha süper yaaa. Koptum abi başliği okuyunca laugh  laugh 2funny

deliçocuk 22.09.2007 19:14:00
 aslında iyi ve yürekili bir yaklaşım...buna katılabilirim asya...soylediklerin doğru...bu noktada toplumsal düşüncenin genel manasını küçültüp bireye indirgemek gerekiyor...kişinin yaşamdan beklenti  ve bu beklentiler doğrultusunda teorik düşüncesinin yaşadığı pratik hayatla ne kadar tutarlı olduğunu deşmek lazım... toplumumuzu oluşturan bir çok kadın biraylerin aslında burjuva özgürlük anlayışıyla üretim ve paylaşımdan uzak ne olduğu bilinmeyen bir özgürlük anlayışıyla yasadığını ve istemlerini bu doğrultuda dile getirebilirim... bu kadınlar yeri geldiğinde bir erkekten daha fazla namus denen kawramı cinsel hayatın merkezi olmazsa olmazı yapabilmekle beraber yeri geldiğinde özgürlük adı altında erkeğe ve topluma bir koz olarak kullanabilmekktedir... işte bu noktada benim düşünceme ve inanışıma göre kadının asıl koleliği başlamak ta hemde kendi kendini hapsetmektedir....(burada erkeklerin rolunu anlatmıyorum)

aslında kadın özgürlüğü erkek tarafından kadına werilecek bir şey değildir... özgürlük bireyin doğasında onunla birlikte yaşam bulmuş ve onun bir parçasıdır... onun içindir ki kişi bu bilinçle hareket etmeli ve yaşamda kendi mücadelesini bu doğrultuda kendi amaç ve istekleri için yapmalıdır... bu biraz güç ve cesaret gerektiyor bu toplumda.. güçlü olması bence ilk sart....



asya 22.09.2007 19:26:07
2funny Ahahaha süper yaaa. Koptum abi başliği okuyunca laugh  laugh 2funny


bu kadar komik olan ne ibar, bizimle de paylaşır mısın lütfen?
evet deliçocuk, toplumumuzda kadınların feodal güç altında ezildiğini, ötelendiğini, ezildiğini hep savundum ve sanırım bu gidişle daha çoook savunacağım. ama senin de çok güzel anlattığın gibi, kişi; kadın ve erkek diye ayırmaksızın kolaycılığa kaçmadan mücadelesini vermek zorunda. hazırlanıp tepsi içinde, ne özgürlük ne de başarı insana sunuluyor, bunu beklemek de biraz safdillik gibi geliyor bana.

bizler hedeflerimizin peşinde koşmadıkça, kendimiz, kızlarımız için savaşmadıkça erkekleri suçlamamız çok doğru gelmiyor. aynı şekilde erkekler de (bu konuda açılmış olan bir başlık vardı zaten) başarısızlıklarının günahını kadına yüklemekteler, aynaya bakmaya cesaret edemedikleri için.

ibar 22.09.2007 19:40:26
Asya haklısın komik değil! Ben başlığa katıksız birşekilde katılıyorum. Sadece iyi bir gönderme yapılmış ve içindeki espri unsuru da insanı gülmeye sevkediyor. Yoksa ciddiyetsiz, alaycı bir gülme değildi o şüphesiz! Ataerkil toplum yapısının kadınlarımıza ettikleri kesinlikle kabul edilir değildir.

deliçocuk 22.09.2007 19:42:20
aslında ibar bende asyanın aynısını yazmak için sayfaya girdim.. asya  yazınca gereksinim duymadım... ince bir alay sezinlemiştim ..ama oyle düşünemen güzel...

asya 22.09.2007 19:44:14
ibar, açıklaman için teşekkürler. Smiley

flzf 22.09.2007 19:45:33
her başarısızlıkta yetersiz bir insan o insana bu başarısızlıkta destek olan bi kaç insan vardır cinsiyet ayrımı yapmak saçma

ibar 22.09.2007 19:49:25
Hayır hayır aksine benim gülmeme neden olan ataerkil mantaliteye yapılan ince göndermedir. Asya feodalite kıskacındaki kadınlarımızın durumundan yakınmış. Türkiye coğrafyasının büyük bir kesiminde feodal bir yapı olduğu gerçek ve tüm sınıflı toplumlarda olduğu gibi feodalizmde de ataerkil bir yapı var. İlkel komuünal yaşamın ilk evrelerinde henüz insanların avciliğa başlamadığı dönemlerde anaerkil bir dönemin yaşandiğini da iddaa ederler antropolglar. Ancak Tabelada skor hiçbir zaman eşitlenmemiştir. Çünkü ilkel komunal yaşamdan bu yana tarih sınıflı toplumların tarihi olmuştur. Dolayısı ile erkek egemen toplumlar tarihi yazmışlardır. Oysa bizim istediğimiz, özlemlediğimiz tabelanın eşitlenmesi ve skorun 1-1 olarak tarihe yazılması. Bu da ancak kırmızı-beyaz-mavi bayrağın kızılında yatar.


Sayfa: [ 1 ] 2 3