SIFIR (Arşiv Ana sayfa) => Sosyoloji

Konu: sistem orospusu olmaktan nasıl kurtulur

Sayfa: 1 [ 2 ] 3

13.09.2007 13:09:40
Evet, yukarıda arkadaşlarımın yazdıklarının tümü doğru, haklı...
İyi ama bunlar için çözüm ne? Birey olarak bizlerin ve devletin yapması gerekenler ne?

İstanblue'nun yazdığı örneklerde temel sorun ekonomik gibi görünse de bununla da bitmediğini özellikle son örnekte görüyoruz. Devletin, kadınların ekonomik bağımsızlık ve sosyal güvencelerini sağladığını var sayalım. Sorun bitiyor mu o zaman?

Kültür ve eğitimsizliğin neden olduğu bakış açısının çok geçerli bir baskı aracı olduğunu düşünüyorum. Burada eğitim derken şu anda uygulanan, yaşam gerçeklerinin dışında, ezberci ve "laf ola, beri gele" eğitim sisteminden söz etmiyorum. Bu eğitim, Ziya Paşa'nın "tahsil cehaleti götürür, eşeklik baki kalır!" sözündeki cehaleti bile yok etmiyor.

Yaşamdan kopuk olarak verilen, ülkelerin dağ bayırını, hangi ürünü kime ihraç ettiğini, elementin özgül ağırlığı ve "allah allah!" bağırtılarından geçilmeyen kahramanlık tarihi gibi dersleri ezberleten bir eğitim anlayışıyla hiçbir yere varamayacağımız kesin.

Bakın, şeriatçı olduğu için eleştirilen İran'da bile 1979 yılından itibaren kadın ve erkeklere cinsel eğitim dersi verilerek cinsel haz öğretilmekteyken bizde organların yerini ve işlevlerini anlatmaya çalışan bir eğitim bile tam olarak verilememektedir.

Bu anlayışın değiştirilmediği ortamda kadının ya da erkeğin kendisiyle tanışıp barışması sağlanamadıkça karşı cins için bunu beklemek hayalcilikten öteye geçmeyecektir.

Ayrıca insana öncelikle "birey olmak" anlatılacak ki hakkının ne olduğunu öğrensin ve sonra hak arayışını gerçekleştirebilsin.

e bu dediğin de şu anki iktidarımızın lügatinde mewcut olmayan bir konu Smiley
akp objektiflik açısından gerçekten iyi bir parti. weya kötünün iyisi diyebiliriz..
ama akp ülkenin neredeyse yarısına hitap ediyor we bu toplumun hassas konularından biri de dindir...
cinsellik ile ilgili derslerin de gündeme getirilmesi pek bi olacakmış gibi görünmüyor...

deliçocuk 13.09.2007 13:11:28
Doğal toplum içerisindeki yerini ve sorumluluğunu, toplumsallaşmanın kadın etrafında geliştiğini, sınıflı toplumun gelişmesiyle kadının iradesizleştiğini ve toplumun dışına itilmşliğini kimse inkar edemez...'Kadın doğal toplum içerisinde öncü bir role sahipti. Kadının etrafında toplumsallaşma, toplumsal ilişkiler gelişti. Sosyal ve kültürel ilişkiler de bu toplumsallaşmanın ürünüdür. Hiyerarşik sistemin gelişmesiyle birlikte kadın, toplum dışına itilmiş ve kadının iradesi hiçe sayılmıştır. Bu zihniyetin ürünü olarak birey ve toplum bağları çok zayıflatmıştır.'

21. yüzyılda kadın, ekoloji gibi evrensel birçok sorun öne çıkıyor. Bu sorunlar için yeni bir zihniyet ve yaşam felsefesi gerekmektedir. Kadın sorunu çözülürse, yine ekoloji ve ekonomi sorunu da kadın eksenli ele alınıp çözülürse, toplum birçok hastalığından kurtulmuş olacaktır.Nasıl ki, kadın neolitik toplumda sorumlu ve öncü bir rol oynamışsa, toplumun dönüştürülmesinde de bu rölü oynayabilir

kadının neolitik dönemde ki öz gücüne kavuşup yeryüzünde anaerkil bir düzenin hakim olması kadınlar kadar erkeğinde özgürlük kawramı içerisinde yer almasına sebebiyet werecektir.yalnız su nokta unutulmamalıdır...21  yy kadın ve erkek kişiliğinde ortak tahribatlar ortak anlayışlar ortak kişilik sorunları yeryüzüne çıkmıştır.kadının anaerkil bir düzen içerisinde öncü konumda yerini alması tüm yaşamın güzellikleri ile tekrardan yeryüzüne hakim olması demek olacaktır..anlatmak istediğim kadın profili ne oyle kuru kuruya bir feminist hareket ..ne burjuwa özgürlük anlayışındaki bir zihniyet..ne ahlaksız üretkensiz bir dünya görüşüdür...ağır sorumluluklar ve bedeller gerekebilmektedir...21 yy erkekleşmiş kadın haywanlaşmış erkek zihniyeti topyekün değişime uğramak zorundadır...

yaşasın anam....... ya ana ben seni çok özledim.... Smiley

13.09.2007 13:35:40
ne kadar yeterlidir?

auravin 13.09.2007 13:45:25
hemipiz bu sistemde bir yerden kıvırtıyoruz bence

13.09.2007 13:55:16
kendi adına konuşuyosun değil mi?

kopil118 15.09.2007 23:00:56
aıds olarak. O zaman hastalanır ve belki de ölür. >Ama o aıdsi bulaştıracak güç kimde onu bilmek zor...

15.09.2007 23:04:20
pardon ama konuyu gerçekten okudun mu?

kopil118 15.09.2007 23:07:02
evet olkudum istanbulue ve tamda dediğim gibi.... biraz düşünsen... belki...
ya yok edeceksain ya da yaşatacaksın bu durumu.

15.09.2007 23:12:16
arkadasım yazı we senin yorumun hiç alakalı değil birbiriyle...
hiç bir bağlantısını kuramadım..
neyse yorum yorumdur diyip geçeceğim sadece...

apoptozis 15.09.2007 23:30:10
Benim Hatice'ye tavsiyem insanların kendi hakkında düşündüğü şeylere pek takmasın bence o zaman daha iyi olur.

gökdeniz 15.09.2007 23:40:26
istanblue,yazdıgın sistem orospusu olmaktan nasıl kurtulur .
gercekten var olan büyük sorunlardan biri
ama bu sorunun tekbaşına cözümleneceginede inanmıyorum
buda zincirin halkalarından birisi bozuk düzende saglam çark olmaz
kadının,meta görüldügü yerde kadının işi gercekten zor
ama bu böyle gidecek diye bir kaidede yoktur.
Türkiyede kadınların örgütlü olarak ilk mücadelesi
   1989 yılında MOR İGNE kampanyası olarakta bilinen
"bedenimiz bizimdir.cinsel tacize hayır" kampanyasıyla oluşmuştur.
bu eylemlilikleri sokaklarda da ses getirmiş ve
bir yıl sonrada TCK nın fahişelere tecavüzde ceza indirimi
öngören 438.maddesine karşı yapılan eylemlilikten sonuç alınmış
bir kaç ay sonra söz konusu madde iptal olmuştur.
1980 sonrasıda gelişen kadın hareketinin ilk
hukuksal kazanımı olmuştur.
    uzatmayayım bir kaç örnekte verebilirim burda önemli olan
kurtuluşun örgütsel baglamda oldugudur tek kurtuluşun olamıyacagıdır.
kadınların örgütsel mücadelerinin gerekliligini bilmesidir.

şinasi efendi 15.09.2007 23:42:43
orospuluk müessesini ayakta tutan; cinsel yönden bastırılmış, aşağıladıkları bu kadınlara en çok ihtiyaç duyan, yakınlarının da benzeri bir duruma düşmesinden korkan zavallı adamlardır. sistemin orospulardan değil bu adamlardan kurtulması gerekir. gerisi kendiliğinden düzelecektir...

15.09.2007 23:42:55
tanya:
kesinlikle..
sana katılıyorum.. zaten yorumlarda da buna yer wermiştik...
hemfikiriz

cosinus78 15.09.2007 23:58:10
bu konuda umutsuz olduğumu belirtmek isterim. toplumun beyni orospuluktan kurtulamıyor. bazen sıradan bir insanın böylesi kişinin kendi yaşantısı ile 'namus'u arasında kaldığı durumlarda nasıl da iğrençleşttiğini hepimiz tanık olmuşuzdur.
Yaşar kemalin bir sözü var: köyün delisi yoksa en kısa zamanda  kendine bir deli seçer.
kimseye önerecek bir şeyim de yok!

15.06.2008 01:02:20
orospuluk müessesini ayakta tutan; cinsel yönden bastırılmış, aşağıladıkları bu kadınlara en çok ihtiyaç duyan, yakınlarının da benzeri bir duruma düşmesinden korkan zavallı adamlardır. sistemin orospulardan değil bu adamlardan kurtulması gerekir. gerisi kendiliğinden düzelecektir...
afro
Toplumda ne kadar vardır bunlardan temizlenecek. Bu güç ,istermi kadın namus timsali olsun. Olursa işine gelmez.iş koyamaz.
Bir üye bir yerde, .."eli değil ,güzel bir kadındır, o gün yolda gördüğü diyordu" Ben bunu okuduktan sonra, kendi adıma hiç bir erkeğin olmadığı bir yerde yaşamak isterdim.
Peki o güzel kadın birinin kızı,eşi,annesi ise , başkalarıda onun ailesini hayal edip eli yerine ikame ettiriyorsa... Ne kadar ince bazı düşünceler.kıldan ince,kılıçtan keskin.


Sayfa: 1 [ 2 ] 3