SIFIR (Arşiv Ana sayfa) => İç Politika

Konu: DTP'türbana tam destek

Sayfa: [ 1 ] 2

gökdeniz 27.08.2007 14:18:54
DTP'den türbana tam destekDTP'li Tuğluk başörtüsü konusunu insan hakları konusnda değerlendirdiklerini açıkladı..



27 Ağustos 2007 12:33
--------------------------------------------------------------------------------
DTP Şanlıurfa Milletvekili İbrahim Binici ile Diyarbakır Milletvekili Aysel Tuğluk, geçtiğimiz cumartesi günü Şanlıurfa-Mardin Çevre Yolu'nda kamyonet ile kamyonun çarpışması sonucu 18 tarım işçisinin öldüğü kazayla ilgili partileri adına araştırma ve inceleme yapmak üzere Şanlıurfa'ya geldi. Köprübaşı semtindeki Karakoyun İş Merkezi'nde bulunan parti binasını da ziyaret eden milletvekillerinden Aysel Tuğluk, gazetecilerin sorularını yanıtladı.

Geçtiğimiz hafta yapılan 11. Cumhurbaşkanlığı seçiminde Kürtler'den bahsetmediği için Abdullah Gül'e oy vermediklerini belirten Tuğluk, "Sayın Gül'ün cumhurbaşkanlığı konusunda partimizce çok yönlü değerlendirme yaptık. Destek vermek veya vermemek noktasında da bir takım ilkeler ve kriterler çerçevesinde boş oy kullanma eğilimi çıktı. Tabii ki, demokratikleşme ve özgürlükler sorunuyla birinci öncelikli gördüğümüz Kürt sorunu vardı. Sorunun siyasal ve barışçıl çözümü noktasında bir takım açılımları sunmalarını bekliyorduk. Bizim böyle bir sorunumuz vardır. Kürt sorunu çözülmediği sürece demokrasinin ve barış sorununun çözülebileceğine inanmıyoruz. Sayın Gül, bu ülkede 20 milyonu bulan Kürtler'den dahi bahsetme cesaretini gösteremiyorsa, bizim de bu konu üzerinde düşünmemiz gereken bir konudur. En azından bunun parlamento zemini içerisinde çözümlenmesinden yana olduğu ve yaklaşımcı olduğu ifade edilebilirdi. Bunu da görmek gerekir. Biz Meclis oturumuna katılarak, önceki seçimde krize dönüşen cumhurbaşkanlığı seçiminde tıkayıcı bir durum içerisinde olmadığımızı gösterdik. 367 noktasındaki engelin aşılmasındaki rolümüzü oynamış olduk" diye konuştu.

Irak Devlet Başkanı Celal Talabani'nin, "DTP Abdullah Gül'e oy vermemekle hata yaptı" şeklindeki açıklamasının hatırlatılması üzerine Aysel Tuğluk, "Sayın Talabani kendi düşüncelerini ifade edebilir. Bizde bu ülkede yaşıyoruz. Kendi ilkelerimiz ve programımız ile tabanımızı gözeterek böyle bir yaklaşım gösterdik" dedi.

Aysel Tuğluk, Abdullah Gül'ün eşi Hayrünnisa Gül'ün başörtülü olmasıyla ilgili bir soruya ise şu yanıtı verdi:

"Başörtüsü konusunda bizim temel yaklaşımımız demokrasi, insan hakları, özgürlükler mücadelesi olduğu için Meclis'te de bunun için bulunuyoruz. Başörtüsünü de bir insan hakkı olarak görüyoruz. Din ve vicdan özgürlüğü içinde ele alınması gerektiğini düşünüyoruz. Başörtüsü etrafında yaratılan kutuplaşmayı da yanlış buluyoruz. Bu ülkede isteyen kendi kıyafetini belirleme, özgürce giyinme hakkına sahip olmalıdır. Gül'ün eşinin başörtüsü tartışmalarını doğru bulmadık. Önümüzdeki günlerde türban konusunu gündemimize alıp tartışabiliriz. Türban konusunu bir siyaset yapmak yanlıştır. İnancı olan kişilere de hak tanınmalıdır."

Milletvekili Aysel Tuğluk ve İbrahim Binici, parti ziyaretinin ardından 500 Yataklı Devlet Hastanesi'ne geçti. Burada Başhekim Vekili Opr. Dr. Muktim Şelli ile bir süre görüşerek 18 kişinin öldüğü trafik kazası sonrasında tedavi gören yaralılar hakkında bilgi alan DTP'li milletvekilleri, hastanenin beyin cerrahi servisinde tedavi gören yaralılardan Ayşe Başak'ı ziyaret ederek geçmiş olsun dileklerinde bulundu.

Bu arada, yaşanan kazalarla ilgili olarak bir açıklama yapan DTP Şanlıurfa Milletvekili İbrahim Binici, "Genel merkezimiz tarafından bu konuyla ilgili bir komisyon oluşturuldu. Yoksul insanlar kamyonetlerle tarım işçiliği yapmaya gidiyor. Konuyu araştırmak için buradayız"

SWORDFİSH 27.08.2007 15:12:04
Tebrikler,

27.08.2007 15:17:21
Türban meselesini çok ciddiye almıyorum,bu mesele siyasiler tarafından büyütülerek bir oy potansiyeli haline dönüştürülmektedir,türban takılmış veya takılmamış bu insanların kişisel tercihidir,türban takmak devlet işine karışmak demekde değildir dolayısıyla laikliği tehlikeye atacak bir taslakda sözkonusu değil,konu insan hakları ile ilgili bir mesele ve DTP'nin attığı adım doğru!

BUDHA 27.08.2007 15:42:26
Laik bir devlete bağlı Diyanet kurumu baş örtmek kur'anın emri diyor, aşırı laikçiler ise baş örtmeye siyasal simge diyor hangisine inanacağız?




SWORDFİSH 27.08.2007 15:56:06
örtünmek dinin bir gereği doğrudur...

Ama herkes bu olaya önce insan hakları boyutunda bakmalı.....

dares 16.09.2007 11:47:23
Türban meselesini çok ciddiye almıyorum,bu mesele siyasiler tarafından büyütülerek bir oy potansiyeli haline dönüştürülmektedir,türban takılmış veya takılmamış bu insanların kişisel tercihidir,türban takmak devlet işine karışmak demekde değildir dolayısıyla laikliği tehlikeye atacak bir taslakda sözkonusu değil,konu insan hakları ile ilgili bir mesele ve DTP'nin attığı adım doğru!

aynen katılıyorum size  arkadaşım

Feanor 23.09.2007 12:06:36
Türban meselesini çok ciddiye almıyorum,bu mesele siyasiler tarafından büyütülerek bir oy potansiyeli haline dönüştürülmektedir,türban takılmış veya takılmamış bu insanların kişisel tercihidir,türban takmak devlet işine karışmak demekde değildir dolayısıyla laikliği tehlikeye atacak bir taslakda sözkonusu değil,b]

Doğru söylemişsin.Tamamen katılıyorum.Adamlar Ay'a çıktı Mars'a gitmeinin planını yapıyorlar.Biz hala niteliksiz siyasetçilerin yalandan meseleleriyle oyalanıyoruz.Siyasal İslam gelişene kadar Türkiye'de türban ya da baş örtüsü diye bir sorun yoktu.Gerçek vatanları Amerika Birleşik Devletleri'nde Türklük adına birtek faaliyete girişmeyenler Türkiye'ye gelip meclise türbanla girdiler,hertürlü provakatörlüğü yaptılar.Keşke Türkiye'de gerçek anlamda bir din bilinci gelişmiş olsa da öğrenciler üniversitelerde isterlerse türbanlarını da taksalar.Ama bunu siyasal simge haline getirmek herşeyi olduğundan daha güç yaptı.Bu kimin işine yaradı ortadadır bence:Gerici Türklük düşmanlarından başka kimsenin işine yaramadı bu...Batı bilimin ışığında ilerlerken biz daha hala meleklerin cinsiyetini tartışıyoruz.Baş örtüsü bir din ve vicdan meselesidir.İsteyen takar isteyen takmaz.Ama ne yazık ki hala din ve vicdan hürriyetinin tam olarak gelişmediği bir ülkede yaşıyoruz.Eminim bu mesele siyasallaştırılmasaydı bugün herşey çok daha kolay olacaktı.Tabi bu meselenin siyasallaştırılmasında siyasal islamcılar kadar geleceği göremeyen beceriksiz solcu politikacılarında katkısı büyük...Ancak şu noktaya değinmek isterim ki:Ben DTP'nin attığı hiçbir adımın Türkiye'yi daha da bölmekten başka hiçbir işe yarayacağına inanmıyorum.Onlar bi adım atmışsa illaki altında bir bit yeniği bir provakasyon vardır!

23.09.2007 12:13:17
tc hükümetin laik olduğu söyleniyor....ama dünyadaki laik olan diğer ülkelere baktığımızda  din ile ilgili hiç bir bakanlık yok ama bizde dinayet işleri bakanlığı var ....bu nasıl laiklik anlayışı   uglystupid2 uglystupid2

korsan 23.09.2007 13:03:45
Demokrasilerde devletin dini olmaz olmamalıdır ama nedense türkiyede bir dine normalden fazla destek veriyor bütün hükumetler.

Bu yanlıştır mesela  ben ateistim ben vergi ödüyorum devlet din kurumlarına yatırıyor ne ,iş anlamadım Smiley

Diyanet işleri denen bi kurum var devlete baglı çalışıyor bence modern şehülislam  başka bir sey değil

Dtp nin türbana verdiği destege gelince sanırım diyet ödüyorlar yada iktidara şirin görunmekten baska bişe değil

DEP iken ole demiyorlardı yoksa bunlardamı değişti Smiley



gökdeniz 23.09.2007 13:31:25
türban siyasal simge olmaktan kurtulmadıgı müddetce tartışmalar bitmeyecek
yarında cüppeyle ,fesle gelmezlerse şaşırmayın.....

korsan 23.09.2007 13:43:49
Buradan tüm nudistlere seleniyorum özellikle üniversitelilere çıplak egitm talebinde bulunsunlar Smiley


gökdeniz 23.09.2007 13:52:41
AKP'nin dinsel (İslami) kimlik 'temelli' ve endeksli bir hareket olmakla birlikte hızla 'merkez'e koşup oturma yolunda başarıyla geldi anayasayıda otutturdumu ........
     türbanıda okullara sokar yakında ....adamlar çok akıllı.

Sapiens 23.09.2007 13:53:10
hocalarda  çıplak mı olacak


Uyarı: Siz mesajınızı yazarken yeni bir mesaj daha gönderildi. İsterseniz gönderilen mesajı okuyun

korsan 23.09.2007 14:34:01
hocalarda  çıplak mı olacak


Uyarı: Siz mesajınızı yazarken yeni bir mesaj daha gönderildi. İsterseniz gönderilen mesajı okuyun

Hoca nudistse elbette Smiley

Sapiens 23.09.2007 14:40:48
nudistler türlü türlüdür  hedonistler vardır(bunalrdan sakınınız deriM)  birde naturaller vardır bunalr mülayim tiplerdir çokda zarar gelemz


Sayfa: [ 1 ] 2