SIFIR (Arşiv Ana sayfa) => Felsefe

Konu: Bireysel mi Bireyci?

Sayfa: [ 1 ]

deliçocuk 21.08.2007 15:25:57
21yy.insan sorunları arasında başta gelen; yalnızlaşmave yabancılaşma ,bilimden felsefeye sanattan edebiyata bir çok günümüz yazar siyasetçi sanatçı ve bilim insanlarının temel sorunu olmuştur.Bunlardan kimileri sorunu olduğu gibi eserlerinde yada eylemlerinde anlatmış ,kimisi ise  sadece bununla yetinmeyip çözüm getirici öneriler bizlere sunmuştur...insan oğlunun geldiği bu mekanikleşme aşamasında kapitalizmden inançsızlığa manewi yoksunluktan arayışlara kadar bir çok olguyu sebep olarak göstere biliriz.

Konuşmalarımızda yazılarımızda yapmış olduğumuz bir çok eleştiri çözümleme gibi durumlarda sürekli kullandığımız kelimedir bireysellik yada bireycilik.bu iki kelime  tek kawrammış gibi hayatımızda yer edinsede bu iki kelimenin anlam olarak birbirinden çok farklılık taşıdığına inanmaktayım...kök olarak aynı mantıktan yapıdan gelmişse de bu kelime ,sonrasına kendisine eklenmiş olan eklerle  farklı anlamlara kaymıştır..sorun şu oluyor...

Olumsuz bir eleştiri durumunda hem bireysellik hemde bireycilik kavramlarını kullanabiliyoruz..aynı şey olumlu konuşmalarımız çözümlemelerimiz anlatımlarımız içinde geçerlidir...

Oysaki bireysellik üretime, paylaşıma, bilmeye, kendi ile beraber birileriyle doğruları, mutlulukları paylaşmayı anlatır ve ne olursa olsun birey bir sel gibi akıcı ama sel den ayrı can yakıcı olmayan kişileri peşinden sürükleyen bir anlatımı içermektedir. Bu kişileri sürükleme olayı sürü mantığı ile hiç bir bağlantısı yoktur.

Oysaki bireyci;tek tipleşen tekleşen ,yalnız ,kendine ve yaşadığı topluma yabancı,ego aşığı, mekanik, manewiyatsız ne sistemle barışık ne sistemle kavgalı, ruhundaki kaos aralığından sıyrılamayan; bitime ve bitmeye ayarlı tüketimci bir yapıyı anlatmaktadır...

Şairlerin dediği gibi kelimelerin kirlendiği bir çağda doğru kelime doğru kullanımla  yaşamda pratiğini bularak bizleri istenilen sonuca götürebilir.. Doğru kullanılmayan her sözcük dost olmaktan çıkıp derdimizi anlatamamıza da katkı sağlar.

Şunu merak ediyor yinede insan: Kullandığımız kelimelerdeki anlamları biliyormuyuz? Veya gerçekte anlattığım gibi midir? Bireysellik ve bireycilik... Yada başka var mı sizce öyle kullandığımız sözcükler? Bunun sebebi ne olabilir? İşte insanın aklına bir sürü soru takılıyor küçük bir kelime yüzünden...

21.08.2007 15:54:26
Bireycilik kavramı, topluluk yanlısı olmakla birlikte daha ziyade bireylere önem veren kimse için söylenir, diye biliyorum ben...
bireysellik de dediğin gibi üretime, paylaşıma, bilmeye, öğrenmeye vs.. dayanır...
bu durumda, bireysellik we bireycilik arasında fark olarak, (bireycinin toplum yanlısı olup ama bireye önem wermesi... bireyselliğin ise, bireye önem vererek topluluğa yayması), görüyorum...

racing kerem pasa 26.08.2007 12:25:17
yau bunlar aynı türden sözcükler değil ki...
bireyselle bireyciyi karşılaştıramazsın. bireyci ile bireyselci'yi karşılaştırabilirsin.
bireysel, kendi kendine yapılan işlerin tümünü anlatır bana.
bireyci ise, sosyal yaşamda, hayatta, "her koyun kendi bacağından asılır"ı savunan kişiyi anlatır.

biri kişinin sıfatı, diğeri olayın. bireysel adam olmaz, bireyci adam olur. bireysel iş olur.

deliçocuk 26.08.2007 12:54:21
oda bir mantık....
doğru olabilir...ama ikna etmelisin....
cümlelerin fikrimi değiştirmedi...tatmin olmadım...
ayrıca kısada olsa yazıyı okumadığını sanıyorum....

27.08.2007 03:41:04
evet DeLi kerem paşanın söylediği kısmen doğru

bireysel kişinin kendisi ile ilgili olan

bireyci diğerinin bakış açısını yansıtıyor daha çok

bireysel gelişim........

bireyci yaklaşım........... gibi

deliçocuk 27.08.2007 03:46:04
ewet bende diyorum ki..doğru olabilir soylediğiniz...ama ben bu kavramların aynı anlamlarda toplum içinde kullanıldığını söylüyoorum...yani kavramların kirlendiğini...mesela kişi acayip bireycidir...ama bunu bireysellik olarak adlandırır...işte bu noktada tartışmak gerekir diyorum...yoksa haksızdır demiyorum...başlıkta felsefeden açıldı zaten...tartışılsın ve yerine otursun bişeyler...benim başta soylediğim benim kabul ettiğimdir..sizin dediğiniz gibidir...

anla beyazın aslında ak olmadığını
ve sözcüklerin kirlendiğini.....

boyle bişey...mesela bugün allahın fasosu kendine anarsist diye bir nick almış ama yazdıklarını görsen milliyetçiler bile kabul etmez...

27.08.2007 04:01:31
evet... mesela, çoğu zaman bağışıklık ve bağımlılık birbiriyle karıştırılır...

deliçocuk 27.08.2007 04:04:39
kesinlikle işte benimde derdim anlatmak istediğim o...
sen beni anlıyorsun...
doğruyu bulmak için bu tartışılmalı işte..yoksa ben kerem paşaya bir yerlerden katılıyorum...ama tartışmak gerek...oyun bozanlık yapıp şimdi uyuyacam...sonra insallah.


nisan 27.08.2007 04:05:46
Var boyle birbirine karistirilarak kullanilan kavramlar..

Bakmak'la gormek, dinlemek'le duymak vs.

deliçocuk 27.08.2007 04:07:12
işte aynı senin anlattığın..
bakmakla görmek dinlemekle duymak
duyduğunu anlamak..
öz....
haklısın

racing kerem pasa 27.08.2007 13:10:19
tanımları burada yapamayız. tanımlar içerikler ne olmalı diye bir tartışma açıp onları belirleyemeyiz. tanımlar esnektir, ve sözcükler zaten kirlidir. kontrol edilerek temizlenmesi mümkün değildir. yapılacak iki şey var; birincisi net bir fikir makale vs. ortaya koyacaksan; tanımlarını baştan belirtmek, sınırlarını temizce çizmek. ikincisi; eğer bir tartışma ortamındaysan; kelimeleri kabul gören içerikleriyle kullanmak. burada biz net çizgileri çeksek de burada kalır. sonra her seferinde yeniden sınır çizmen gerekir.

deliçocuk 27.08.2007 13:22:24
hayır tanımlamaları burada yapabiliriz...ayrıca tanımlama zaten açıklamadır.sen ve bene göre değişen...ama ne yi tanımladığınlada alakalı vbişeydir...ben allaha ilah derim sen küfredersin...benim gayem tanımlamalar veya sanımlamalar değil...kelimeleridr...kullanış yerleridir...bunları belirlemek için ancak tanımlamalara başvururum...bir şeyleride tanımladığıma inanıyorum..eksik gelinmisse aklınızı kurcalayan bişey warsa...soru biçimine getirilir ve ggenişletilir...

sınırmı neye sınır çizeem..hadi sınır çizdim diyelim bu senin umrunda olacakmı...bu başlık bilim değil...neden sonuç ilşkisi yok..felsefeden açıldı bu başlık...ve biliyormusun sadece tartışmak için açıldı..

racing kerem pasa 27.08.2007 23:33:21
illa tartışacam diyosun yani... ben de tartışmayacağım diyorum çünkü ortada benim görebildiğim bir konu yok. daha çok şiir yazıyormuşsun gibi geldi. ahenksiz bir şiir. haydi sağlıcakla.

deliçocuk 27.08.2007 23:35:00
ne olacak paşa...hangi paşadan adam çıkmışki..seni gibi iktidar yaltakçısı...
yaz diyen mi var sana sevinçli sevinçli sevinçli

senin sarayın konağın nerde sosyal belan olmaya gelecem.... 2funny 2funny 2funny

ANKA21 27.08.2007 23:41:42
bireysel,kendi öz iradesine sahip karar verebilen ama kendi egosunu ön plana çıkarmaktan çok var olan topluluğun bir parçası olan kişidir.bireyci ise,sadece kendi egosunu tatmin eden,toplumdan uzak aslında kendi öz iradesini yakalamaktan uzak ve basit duygularını tatmin eden kişidir.bireycilik kapitalizmin ortaya çıkışıyla birlikte bireyin kendine yabancılaşması için öne sürülülen liberalizm akımının bir ürünüdür.birey olma ise birazda anarşit akımın savunduğu bireyin kendi öz iradesini belirleyebilmesi ama topluluk içinde yaşabilmesidir.birieyci kişi asla toplulukla yaşayamaz.o sadece egosuyla yaşar.birey ise toplulukla yaşar.egosunu tatmin etmez.


Sayfa: [ 1 ]