SIFIR (Arşiv Ana sayfa) => İç Politika

Konu: Başörtüsü-türban'da Hizmet Alan-Hizmet Veren ayrımı doğru mu?

Sayfa: [ 1 ] 2

anka 13.07.2007 10:28:39
Baskın Oran hocanın başörtüsü-türban hakkındaki hizmet alan hizmet veren ayrımı hakkında ne düşünüyorsunuz?

Oran diyorki,
Hizmet alan yani, bir iş kamu dairesine (üniversite, hastane, vergi dairesi, adliye vs..)giren kişi başını kapatabilir, çünkü o vatandaştır.Ama hizmet veren yani Üniversitede öğretim görevlisi, hastanede doktor hemşire, adliyede avukat başını kaptamaz/dini simge kullanamaz çünkü o devleti temsil eder devlet memurudur.

Katılıyor musunuz?

Ben katılmıyorum.Çünkü, bu şu demek oluyor.Bir öğrenci 6 sene başı kapalı tıp okuyabilir, ama doktorluk yapamaz.Başı kapalı Hukuk okuyabilir ama yargıçlık yapamaz, başı kapalı hemşirelik okuyabilir ama hemşirelik yapamaz, hemşirelik okulunda öğretmenlik de yapamaz.Bu mantık dışıdır.


nisan 13.07.2007 10:31:03
Devlet memuru vatandas degil mi?

Sapiens 13.07.2007 10:40:56
sanırım baskın hoca laik tepkiden çekindiği için boyle demiştir

yoksa ingilterede baş örtülü devlet memurları ''Türbanlı'' sihler  gormek mumkun

hattda danny boyle miydi trainspotting filminin yonetmenin adı onun iki çocuğun hırsızlama para bulduğu ve dağıttığından bahseden filminde  çocukalr  para bozdurmaya gittiklerinde başörtülü bir gorveldien yarıdm alıyrolardı


eğer bu bir korku neticesinde serdedilmiş szöler değilse  son mohikan  son mohikan değil diyeceğim .
4  şık var gibi gorunsede sanki 3 şık var mış gibi duruyor

karahan 13.07.2007 10:41:35
Elbette başı kapalı bir hakimin, siyasi bir duruşmada görev alması doğru olur mu diye soran olacaktır.Ancak insanlar dini inançlarını sadece sembollerle yaşamazlar, içinde, beyninde de yaşarlar.Erkek hakim türban takmıyor diye siyasi görüşü yok anlamına gelmez.Herkesin, adalet dağıtan hakim ve yargıçların bile bir siyasi görüşü vardır.Bu zaten kaçınılmaz birşeydir.Başı kapalı hakim sadece hangi siyasi görüşe yakın olduğu hakkında bir fikir verebilir belki.Ve düşünüyorum da belki de sadece hakim, yargıç, savcı gibi mesleklerde, yani direk olarak adaletle ilgili mesleklerde dini simge kullanılmasa iyi olur.Duruşmanın selahiyeti açısından derler ya hani..Biraz da o sebeple..Ama yine de bunun da demokratça bir tavır olmadığını söyleyebilirim.
Ancak avukatın, hemşirenin, öğretmenin takmasında sakınca görmüyorum.

UGraSHAMAN 13.07.2007 11:14:08
baskın hocaya sormak lazım , iranda bağımsız sol aday olsaydı kendileri orada da hizmet alan-hizmet veren ayrımı diyerek mollaların ezberini bozmaya çalışır mıydı ?

irena 13.07.2007 11:24:22
baskin oran bir açıdan doğru söylemiştir. bu ayrım doğrudur ve gereklidir fakat burada öğrencileri hizmet alan olarak göremeyiz. öğrenci eğitimin bir parçasıdır. özetle üniversitede türban takmanın serbest olması herhangibir memurun kıyafet zorunluluğu olmamasıyla eşdeğerdir. ayrıca malumunuzdur üniversiteler (o yaş grubundaki genç insanlar) politik açıdan kullanılmaya müsaittirler. zaten din milliyetçilik sosyalizm gibi konularda çok sorgulanmadan içine dalınır bu dönem

karahan 13.07.2007 11:24:36
Bir de Baskın hocaya göre bu hizmet alan-veren ayrımı sadece dini simge için mi geçerli yoksa siyasi-cinsel kimlik simgeleri içinde geçerli mi acaba?
Örneğin homoseksüel olduğunu belli eden/söyleyen biri hakim olamaz mı?
Yoksa o "devleti temsil" ettiği için "homoseksüel kimliğini mahkeme salonunun dışına bırakmalıdır" mı diyeceğiz?(Nasıl olacaksa..?)

irena 13.07.2007 11:29:46
bu nasıl bir benzetmedir? neden eşcisellerden bu kadar korkuyorsunuz? eşcinsellik bulaşıcı hastalık değildir. devleti sistemi de sarsmaz(bu kısım beni pek ilgilendirmiyor ama). kişisel özgürlüklere karşı bir tehdit de oluşturmaz.sorun nedir?

karahan 13.07.2007 11:37:35
Yahu İrena benim sözümden eşcinsellere karşı olduğum anlamını nasıl çıkardın?
Ben homoseksüel birinin de kimliğini belli etse bile hakim olması gerektiğini söylüyorum zaten.

Dinini belli eden kişinin de hakim olması lazım diyorum.

Ama bugün eşcinsel hakim göremezsin çünkü dışlanırlar.Eşicinsel devlet memuru da yüksek mevkilere gelemez dışlanır.Baskın hoca ezilnlerden bahsederken eşcinsellerden bahseder ve onların haklarını korumaktan bahseder.Onlar için ne istiyorsa başı kapalılar için de aynısı istemelidir diyorum sadece.
Cinsel kimlikle de, dinsel kimlikle de hizmet verilmelidir diyorum.

erdem 13.07.2007 12:10:27
Keyfiyetle zarureti kıyaslamamak lazım.Aileniz,aldığınız eğitim,kurallar size eşcinselliği tavsiye ediyor yada olmaya zorluyorsa ne ala!
 Konusu ne olursa olsun tercihleri yüzünden haksızlığa uğradıklarını düşünenler çocuklar gibi olur olmaz her şeyi emsal göstererek engelleri aşmaya kalkışmak yerine tercihlerinin arkasında dursalar çözüm daha kolay olacak aslında.Kozmopolit coğrafyada Laik devlet olmanın zor tarafıda bu olmalı.Herkes bir şey ister,Kimsenin istediği olmaz.
İki cami arası benamaz durumu yani.

deniz 13.07.2007 12:17:07
baskın oran saçmalamış..

ikisi de takabilmelidir. hala bunun tartışılıyor olması, siyasi bilinci gelişmiş insanların bile böyle ilkel davranışlar sergilemesi çok komik.

siteden  baskın oran reklamını kaldırmalı ..

erdem 13.07.2007 12:21:27
Bu aydınlar afyon falanmı çekiyor yav.

Tigris 13.07.2007 12:22:31
İsteyen .ötü açık gezer, isteyen türbanını takar da gezer. Din istismar edilerek gerileme yaşamaktan korkuyoruz lakin bu tartışmalar hala bir kaldırım dahi çıkamadığımızın en güzel örneği.

Zaten türban tartışmaları kaldırılsa, siyasette malzeme azalacağı için 30 yıldan beri evirir çevirirler, kısır döngü devam eder.

Laiklik nedir? Onu araştırıp bilmekten aciz bir yönetim ve muhalefetimiz var maalesef. Hele vy baskın ne demiş şaşıp kaldım yav, hepiniz kullaksınız anam. İç çamaşırsız öğretim görevlilerinden memnundur oran bey? Giysi bu yav isteyen istediğini giyer.

Adaylara bak çay demle.. Sıra sıra sağıcaksın bunları Smiley

Siz bi ülkeye hizmet edinde sonra hizmet alan - veren tartışmasını seve seve yaparız  tickedoff

13.07.2007 12:29:59
ben de işin şu kısmına takıldım

hizmet alan vatandaş ta

hizmet veren değil mi?

neci peki?

Sapiens 13.07.2007 12:32:58
baskın oran saçmalamış diyrosuz ama
diğerleri onun dedğini bile diyemiyor
baskın bey saçmalımış diğerleri küfretmiş insanlığa



Uyarı: Siz mesajınızı yazarken yeni bir mesaj daha gönderildi. İsterseniz gönderilen mesajı okuyun.


Sayfa: [ 1 ] 2