SIFIR (Arşiv Ana sayfa) => Psikoloji

Konu: karamsarlık, peşimistlik

Sayfa: [ 1 ] 2

depresif 15.06.2007 08:48:19
peşimistlik yaşam biçimim oldu. karamsar biriyim. herşeyin hep en kötü ihtimalini dusunurum. boylelıkle hayal kırıklıgına ugramam. vs vs
gecenlerde aklıma geldi;
cok sevdıgınız birisi hastanede. size düşen tek şey dua etmek ve beklemek. doktorlar umut yok diyor, mucıze beklıyorsunuz. aynen benım gibi karamsar birisiniz. umut eder misiniz? iyi olacak diye dusunur musunuz? kendinizi ziyadesiyle karamsar birinin yerine koymaya çalışın oyle cevap verin.
ben içinden cıkamadım. cunku en son boyle bir olay yasadıgımda karamsarlıgı felsefe olarak benımsemıstım.. olumlu dusununce olumlu olmuyor...sonrada depresif olup cıktım işte Tongue

buyrun?

nisan 15.06.2007 08:59:10
Sureklilik arz etmese de karamsar oldugum donemler cok olmustur.

Umut etmekten ziyade gercekten  istemek daha onemli diye dusunuyorum. Ama eger bir mucize beklentisi icerisindeyse kisi  elbette iyi olacak diye bir yari sans vermeli bence..

Karamsarligi felsefe haline getirmenin kisiye cok sey kazandiracagini sanmiyorum. Her olumlu dusundugumuz olumlu olacak diye bir kural yok zaten..

Degilmi ki mutsuzluk, mutlulugun mola verilmis halidir,surekli karamsar olmaktansa, arada hayal kirikligi yasamak daha iyidir.


depresif 15.06.2007 09:07:02
bence bir dene... optimistlik insana hiç bir şey kazandırmaz.. yaşama hevesini bile siler supurur zamanla.. hayata ve tanrı ya ınancın yitmeye baslar.. daha bir suru şey...

YÜRÜYENADAM 15.06.2007 09:13:16
HER ZAMAN GÜLER YÜZLÜ OLMUŞUMDUR.
POLYANNACILIK HALEN KULLANDIĞIM BİR TARZ.
AYAKLARIM YERE BASTIĞI SÜRECE HAYAL KIRIKLIKLARI OLMUYOR.

CANIM SIKILDIĞINDA EN İYİ DOSTUMA GİDİYORUM.
EN SEVDİĞİM,BANA MORAL VEREN KİTAPLARIMDA OLMASA BELKİ BEN DE KENDİMİ BİR KARAMSAR OLARAK TANIMLAYABİLİRİDİM.

MUTLU OLMANIN YOLU ZOR OLMASA GEREK.
ACILAR HER YANIMIZI KUŞATMIŞKEN BUNU ÇÖZMEK SADECE KENDİMİZE DÜŞÜYOR.
YALNIZIZ İŞTE.
MESELA BEN TV Yİ SADECE İYİ BİR FİLM OLUNCA İZLİYORUM.
MORALİMİ SAĞLAM TUTMAK İÇİN.

nisan 15.06.2007 09:19:37
depresif,
Olumun kiyisindan donmus bir insan olarak, cok sey kazandirdigini dusunuyorum ben...(Kuskusuz burada bahsettigim Polyanacilik oynamak degil)Hayata inancin yitirilmemesi icin karamsarlik degil, kisinin once kendisine inanmasi gerekir.
Ustelik pozitif dusuncenin kimseye bir zarari yoktur. Tanri inancinda da bu boyledir ne ekersen onu bicersin misali...

Yasama hevesi bazen cok kolay yazilir kelime olarak, ama yasama hevesinin ne oldugunu uc ay komada kalan birisi daha iyi anlayabilir veya bilir  kanisindayim, yani ona sorulmus olsa....


depresif 15.06.2007 09:25:42
daha iyi anlayabılır dıyebılmen için karsındakının ne oldugunu bılmen gerekmez mi.. daha oldugundan nasıl emın olabılırsın? Wink

nisan 15.06.2007 09:29:45
Bilmem cok da gerekmiyor dogrusu... Olumden daha buyuk bir aci olmadigina gore veya olume gidebilecegini bilmek dusuncesi, gercegi vs... Dahasi ne olabilir baska hadi buyur soyle mesela...

depresif 15.06.2007 09:37:08
dahalarımızı yarıştırmıyoruz.. dunyaya tepeden bakabılmek onemlı olan.. bı bakmayı dene Smiley
hem en kotu şey degıldır olmek.. cogu zaman  ölememek ölmekten daha acıdr ..

15.06.2007 09:47:41
Hani derler ya hayatın binbir türlü hali vardır diye...Böyle olmadığını düşünsek bile yaşadıkça böyle olduğunu görüyoruz zaten...İyimser, karamsar, kötümser, polianna olmamız hiçbişeyi değiştirmiyor.KENDİ yaşamımızda ya da bizim için önemli olan başka insanların yaşamında meydana gelen olumsuzluklar, işte bu son nokta dediğimiz olaylar irademiz dahilinde yapabileceğimiz bir şey varsa seyrini değiştirebiliyor ancak.

Gerçekçi olmak her açıdan daha iyidir diye düşünüyorum.

nisan 15.06.2007 09:51:57
Dunyaya tepeden bakip bakmadigimi bilmek icin veya bak diyebilmek icin  beni biliyor olmalisin, bilmedigine gore bu soylemini dikkate almiyorum. Kaldi ki tepeden bakabilmek sana gore onemli olabilir ama bazen tepeden baktigini zannedenler  panoramik goremez. Bakmakla gormek farkli cunku...

Hem bazen oyle bir zaman gelir ki, birgun daha fazla yasamasini dilersin olmeye calisip olemeyen bir insanin...Insan aci duyarken de gulumseyebilir, kucuk bir mutluluk yasayabilir zira bir anlik dahi olsa...

YÜRÜYENADAM 15.06.2007 09:59:39
PEKİ, ÇEKİLEN ACILAR İNSANI MUTLULUĞA ULAŞTIRABİLİR Mİ?
İNSAN DUNYAYA ACI ÇEKMEK İŞKENCE GÖRMEK İÇİN Mİ YOLLANIYOR?
ÖLEN İNSAN İÇİN NASIL MUTLU OLUNABİLİR?

depresif 15.06.2007 10:07:08
Dunyaya tepeden bakip bakmadigimi bilmek icin veya bak diyebilmek icin  beni biliyor olmalisin, bilmedigine gore bu soylemini dikkate almiyorum.
Benim "daha " konusunda anlatmaya calıstıgımda buydu. ne guzel kendi kendine anladın Smiley

Gerçekçi olmak her açıdan daha iyidir diye düşünüyorum.

evet guneşiminkızı evet Smiley
PEKİ, ÇEKİLEN ACILAR İNSANI MUTLULUĞA ULAŞTIRABİLİR Mİ?
İNSAN DUNYAYA ACI ÇEKMEK İŞKENCE GÖRMEK İÇİN Mİ YOLLANIYOR?
ÖLEN İNSAN İÇİN NASIL MUTLU OLUNABİLİR?
ölen insana neden üzülünür?

18.06.2007 03:26:45
dahalarımızı yarıştırmıyoruz.. dunyaya tepeden bakabılmek onemlı olan.. bı bakmayı dene Smiley
hem en kotu şey degıldır olmek.. cogu zaman  ölememek ölmekten daha acıdr ..
Dünyaya tepeden bakmaktansa olduğum yerden bakmayı tercih ederim, gerçeğin kendisi acı olsa da kendini kandırmanın tatlı şurubundan iyidir daima.

Ölememek ölmekten daha acıdır demişsiniz, eminim ki Nietzsche yaşasaydı bu cümle ile gurur duyardı.

private1907 18.06.2007 04:01:44
peşimistlik yaşam biçimim oldu. karamsar biriyim. herşeyin hep en kötü ihtimalini dusunurum. boylelıkle hayal kırıklıgına ugramam. vs vs
gecenlerde aklıma geldi;
cok sevdıgınız birisi hastanede. size düşen tek şey dua etmek ve beklemek. doktorlar umut yok diyor, mucıze beklıyorsunuz. aynen benım gibi karamsar birisiniz. umut eder misiniz? iyi olacak diye dusunur musunuz? kendinizi ziyadesiyle karamsar birinin yerine koymaya çalışın oyle cevap verin.
ben içinden cıkamadım. cunku en son boyle bir olay yasadıgımda karamsarlıgı felsefe olarak benımsemıstım.. olumlu dusununce olumlu olmuyor...sonrada depresif olup cıktım işte Tongue

buyrun?

Ben 2 yıl önce hasekide felç geçiren dayımın yanında kalıyordum ve odada 6 hasta vardı. Yan yatakta yaşlı bi muhtar amca yatıyordu. Bi hafta boyunca onun gözlerinin rengini bile görmemiştim. Yürüyerek geldiği hastanede vurdukları iğne ve verdikleri ilaçlar yüzünden yatalak kalmıştı. Ne gözlerini açıyor ne konuşuyordu,hep uyuyordu. Çocukları artık ümidi kesmişti,sadece gün geçiriyorlardı yanında. Bi sabah oğluyla konuşuyorduk. Artık babasından tamamen ümidini kestiğini,düzelmeyeceğini söyledi. Ben ona eğer buraya yürüyerek gelip bu hale geldiyse elbet bu halindende eski haline dönebileceğini söyledim ve koskaca adam karşımda ağlamaya başladı. Bi tuhaf hissettim kendimi.. Bu acının yükü ağır olmalıydı, her gün ölümünü beklemek.. O sabah amcanın başında gözlerim dolu dolu dua ettm ezan okunurken. Ertesi gün sabah erkenden nöbeti kardeşime devrettim. Öğlen kardeşim aradı ve muhtar amcanın gözlerini açtığını söyledi,kulaklarıma inanamadım. Ertesi sabah nöbeti devralmaya gittiğimde oğlu boynuma sarılmıştı sevincinden. Babası gözlerini açtığı gibi oda içinde dolaşmayada başlamıştı. Buna mucize deniyor sanırım..Ben ümitsiz olmanın insanı olumsuz etkilediğini karamsarlığa ittiğini düşünüyorum. Kimseye pollyanna ol demiyorum. Ama herşeye olmayacak gözüyle bakmakta saçma. O halde insanlar herşeyden vazgeçerler olmayacak diye. Bi adım ileriye gidemezsiniz karamsar olursanız. Bi düşünün üniversite sınavına nasıl olsa kazanamam diyerek girmyorsun, iş görüşmesine nasıl olsa beni almazlar diye gitmiyorsun, hoşlandığın birine nasıl olsa beni beğenmez diye açılmıyorsun... Hayatınızdan çok şey alacağı kesin bu karamsarlığın..Yaşayacağınız en büyük yanılgı sadece hayal kırıklığı yaşamanıza neden olur -ki bunuda zamanla atlatabilirsiniz..

depresif 18.06.2007 08:09:45

Çocukları artık ümidi kesmişti,sadece gün geçiriyorlardı yanında. Bi sabah oğluyla konuşuyorduk. Artık babasından tamamen ümidini kestiğini,düzelmeyeceğini söyledi.


anlatmaya calıstıgım tam olarak bu... o amca olseydi cocukları ne şaşıracaktı nede aman aman bi üzüntü duyacaklardı. cunku kendılerını en kotu sona hazırladılar. ümit yok... ve aksi oldugunda, yani iyileştiginde sevinçleri ikiye katlanmış oldu.. Smiley

Hayatınızdan çok şey alacağı kesin bu karamsarlığın..Yaşayacağınız en büyük yanılgı sadece hayal kırıklığı yaşamanıza neden olur -ki bunuda zamanla atlatabilirsiniz..


aksine karamsarlıktır aslolan.. hayatın ta kendısıdır.. hayal kırıkları insanı bitirir.. ne kendıne guvenı kalır, ne yaşama hevesi.. tecrube ıle sabıttır Smiley



Ölememek ölmekten daha acıdır demişsiniz, eminim ki Nietzsche yaşasaydı bu cümle ile gurur duyardı.

bu iyi bişey sanırım Smiley


Sayfa: [ 1 ] 2